۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۴۹۷۸۰
یادداشت؛

پژو و سمند و دنا و ال ۹۰ را هم لوکس بنامیم چون میلیاردی شده اند!

اگر یک سال دیگر، قیمت پراید هم بشود یک میلیارد تومان (که بعید هم نیست و چه کسی فکر می کرد پراید ۷ تومانی به ۱۸۰ میلیون تومان برسد؟)، آنگاه باید پراید و به طریق اولی پژو و سمند و دنا و ال ۹۰ را هم لوکس بنامیم چون میلیاردی شده اند!
پژو و سمند و دنا و ال ۹۰ را هم لوکس بنامیم چون میلیاردی شده اند!
به گزارش جهانبین نیوز ، نریمان شیوندی فعال سیاسی در متنی خطاب به نمایندهگان مجلس نوشت:

گفت پیغمبر که چون کوبی دری
عاقبت زان در برون آید سری

چون نشینی بر سر کوی کسی
عاقبت بینی تو هم روی کسی

چون ز چاهی می‌کنی هر روز خاک
عاقبت اندر رسی در آب پاک


خانه ای که تا همین ۵- ۴ سال قبل، حدود یک میلیارد تومان بود و الان با رشد تورم ، به ۱۰ میلیارد رسیده است که لوکس نیست؛ همان خانه قبلی است که فرسوده تر هم شده است، اما با سیاست های اقتصادی مشعشع مسئولان، قیمتش بالا رفته است. معنای بالا رفتن قیمت این املاک هم ثروتمندتر شدن صاحبش نیست، معنایش بی ارزش شدن پول کشور است و یک میلیارد ۵ سال قبل صاحبِ خانه،از ۱۰ میلیارد امروز، ارزش بیشتری داشته است.

واقعاً تاسف آور است که تورم خلق می کنند و بعد، از تورمی که خودشان درست کرده اند، مالیات می گیرند! آن هم از کسانی که قبلاً مالیات داده اند

با این اوصاف، اگر یک سال دیگر، قیمت پراید هم بشود یک میلیارد تومان (که بعید هم نیست و چه کسی فکر می کرد پراید ۷ تومانی به ۱۸۰ میلیون تومان برسد؟)، آنگاه باید پراید و به طریق اولی پژو و سمند و دنا و ال ۹۰ را هم لوکس بنامیم چون میلیاردی شده اند!

جالب است که برای پرداخت مالیات خودرو و خانه های به اصطلاح لوکس، بازه زمانی هم تعیین شده است و گفته اند در همین بهمن ماه باید بپردازند وگرنه سازمان امور مالیاتی با برگه اجرایی به سراغ شان خواهد رفت!
واقعاً فکر کرده اند همه کسانی که ماشین بالای یک میلیارد تومانی دارند، حساب های بانکی شان مملو از پول است؟ یا کسی که در خانه میراثی اش که دست بر قضا، گران هم شده نشسته است، آنقدر متمول است که به محض دستور مسئولان برای پرداخت مالیات، دست به جیب شود؟! داشتن یک ملک یا خودرو، دلیل داشتن پول نقد نیست و فهم این نکته هم البته چندان دشوار نیست. آیا مردمی که پول نقد ندارند، برای پرداخت مالیات باید خانه یا خودروی خود را بفروشند؟!

واقعاً مسئولان ما در این جامعه زندگی نمی کنند؟! خدایا به تو پناه می بریم.

دور نیست روزگاری که سریال طنز "شب های برره" را می دیدیم و به رضا شفیعی جم که به اهالی می گفت: "پول وده(بده)، پول زور وده" می خندیدیم؛ غافل از این که طنز شب های برره به واقعیت روزهای ایران تبدیل خواهد شد!

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۲۸:۴۹

29 Jan 2022