۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۴۹۷۷۷
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

اُمیکرون، بیماری با عوارض خطرناک‌تر از سویه‌های قبلی/ مردم واکسیناسیون را جدی بگیرند

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: واکسیناسیون را جدی بگیرند، اُمیکرون اگرچه علائمی شبیه سرماخوردگی دارد اما قدرت گسترش و شیوع بالای دارد و عوارضی ازجمله آمبولی، لختگی خون، سکته‌های قلبی و... ایجاد می‌کند که ممکن است طولانی مدت و مزمن باشند.
اُمیکرون، بیماری با عوارض خطرناک‌تر از سویه‌های قبلی/ مردم واکسیناسیون را جدی بگیرند
علی احمدی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: متاسفانه موارد سرپایی کووید_19 که عموما مبتلا به اُمیکرون هستند در استان رو به افزایش است.
 
وی افزود: پیک جدید با سویه اُمیکرون در راه است و به عنوان مسؤولان نظام سلامت و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط باید از فرصت طلایی پیش رو استفاده کنیم تا در جهت کنترل بیماری اقدام کنیم.
 
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در موج‌های قبلی به دنبال کاهش ابتلا و مرگ و میر بودیم، در پیک اُمیکرون علاوه بر اینکه این دو فاکتور بسیار مهم است به جد به دنبال این هستیم که حداقل آسیب به کسب و کارها و مسائل اقتصادی و همچنین سیستم آموزشی وارد شود.
 
احمدی عنوان کرد: توقف یا عدم توقف فعالیت کسب و کارها، مدارس و دانشگاه‌ها بر اساس تصمیم ستاد ملی و استانی کرونا است، طبق آخرین ابلاغیه‌ها کماکان فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی براساس محدودیت‌های هوشمند با رعایت الزامات بهداشتی در حال انجام است.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر کودکی علائم سرماخوردگی دارد، والدین وی را به مدرسه نفرستند، این مسئله بسیار مهمی در کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری در بین دانش‌آموزان است.
 
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: شهروندان این استان برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا به مراکز بهداشت در سراسر استان مراجعه کنند.
 
احمدی بیان کرد: خوشبختانه پوشش واکسیناسیون دوز اول و دوم در چهارمحال و بختیاری مطلوب است و استقبال خوبی از آن صورت گرفت، آنچه مهم است و مردم باید به آن توجه کنند این است که بعد از گذشت چهار ماه از واکسیناسیون شاهد کاهش اثر واکسن هستیم.
 
وی به مردم توصیه کرد: واکسیناسیون را جدی بگیرند، اُمیکرون اگرچه علائمی شبیه سرماخوردگی دارد اما قدرت گسترش و شیوع بالای دارد و عوارضی ازجمله آمبولی، لختگی خون، سکته‌های قلبی و... ایجاد می‌کند که ممکن است طولانی مدت و مزمن باشند.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۵۱:۲۰

29 Jan 2022