۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۴۹۷۶۸
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری:

خودمالکی، طرحی برای خانه‌دار شدن زمین‎‌داران/ به تعداد واحد پروانه ساخت، تسهیلات تعلق می‌گیرد

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در شهرهای کوچک و حتی شهرهای بزرگ امکانی در طرح نهضت ملی به نام خودمالکی فراهم شده است، تعدادی از متقاضیان مسکن، زمین دارند اما می‌خواهند از تسهیلات طرح نهضت ملی استفاده کنند، که به این دست از افراد خودمالک گفته می‌شود.
خودمالکی، طرحی برای خانه‌دار شدن زمین‎‌داران/ به تعداد واحد پروانه ساخت، تسهیلات تعلق می‌گیرد
حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در شهرهای کوچک و حتی شهرهای بزرگ امکانی در طرح نهضت ملی به نام خودمالکی فراهم شده است.
 
وی افزود: تعدادی از متقاضیان مسکن، زمین دارند اما می‌خواهند از تسهیلات طرح نهضت ملی استفاده کنند، که به این دست از افراد خودمالک گفته می‌شود.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: لازمه استفاده خودمالکان از تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن این است که در سامانه ثبت نام در قسمت تسهیلات ساخت، مشخص کنند که ساختمانش بافت فرسوده است یا خیر.
 
مقصودی عنوان کرد: به تعداد واحدی که در پروانه ساخت فرد آمده باشد می‌توانند وام دریافت کنند، برای مثال در شهرکرد اگر پروانه فرد 10 واحدی باشد می‌تواند 10 وام 350 میلیون تومانی دریافت کند این رقم برای شهرهای دیگر استان 300 میلیون تومان است.
 
وی خاطرنشان کرد: بعد از آنکه تسهیلات دریافت شد و دوران ساخت به اتمام رسید به ازای هر واحدی که ساخته شده است یک نفر متقاضی به بانک معرفی می‌شود تا تسهیلات به نام این متقاضی تقسیط شود.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: نکته مهم در طرح خودمالکی این است که این طرح نه نیازی به استعلام فرم (ج) دارد و نه مالکیت، همچنین بعد از اینکه وام دریافت می‌شود فرم (ج) قرمز نمی‌شود.
 
مقصودی بیان کرد: بازپرداخت اقساط تسهیلات پرداختی برای ساخت مسکن به صورت خودمالکی 20 ساله است که فرصت خوبی برای شهرستان‌هایی فراهم می‌کند که زمین دولتی در آن کم است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص ساز و کار زمان بر احراز محل سکونت افراد متقاضی شرکت در طرح نهضت ملی مسکن نیز تاکید کرد: مدارک در این خصوص که در سامانه اعلام شده است حتما باید از سوی متقاضی لحاظ شود.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: مشکلی که وجود دارد این است، برخی از متقاضیان مسکن تمایل دارند در شهرها ساکن شوند که این خود باعث بروز تبعات اجتماعی، امنیتی، فرهنگی و... زیادی می‌شود.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰

ساعت:

۰۸:۳۶:۳۸

29 Jan 2022