۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
کد مطلب : ۴۹۷۶۲
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری خبر داد

افتتاح و کلنگ‌زنی هشت طرح منابع طبیعی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌زمان با دهه مبارک فجر هشت طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در استان کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.
افتتاح و کلنگ‌زنی هشت طرح منابع طبیعی در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ اصغر احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: هم‌زمان با دهه مبارک فجر هشت طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در استان کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.  

وی افزود: از این تعداد چهار طرح افتتاح می‌شود که سد خاکی کاکلک با ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و با حجم سازه‌ای یک‌هزار و ۶۴۰ مترمکعب سطح ازجمله این طرح‌هاست.

مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری از رونمایی سند کاداستر و حدنگاری اراضی ملی شهرستاهای کوهرنگ، کیار و اردل خبر داد و اضافه کرد: تا پایان سالجاری، اجرای طرح کاداستر در تمام اراضی ملی استان به اتمام می‌رسد.

احمدی از آغاز عملیات اجرایی چهار طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در این استان همزمان با دهه فجر خبر داد و افزود: عملیات ساخت بندهای سنگی، ملاتی در شهرستان‌های شهرکرد، بن و کوهرنگ همزمان با دهه فجر آغاز می‌شود.

به گفته وی، برای اجرای این طرح‌ها ۴۸ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون نزدیک به ۷۰۰ هزار هکتار از مساحت استان مطالعه طرح آبخیزداری انجام شده که از این میزان ۳۵۰ هزار هکتار  در حال عملیات آبخیزداری است که سطحی معادل ۲۵ درصد  مساحت استان است.

به گزارش جهانبین نیوز؛ یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را مراتع و جنگل‌ها پوشش داده است که رقمی معادل ۸۶.۵ درصد از سطح این استان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۳۰:۴۷

27 Jan 2022