۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۴۹۷۴۳
مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

بیش از ۲۵٠ میلیارد تومان در بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان

مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حوزه گردشگری در استان 250 میلیارد تومان بود که باعث ایجاد اشتغال برای 2 هزار و 500 نفر شد.
بیش از ۲۵٠ میلیارد تومان در بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان
به گزارش جهانبین نیوز؛ مهرداد جوادی مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در آیین تکریم و معارفه مدیران کل استان، درخصوص عملکرد حوزه گردشگری در چند سال تصدی خود، اظهار کرد: در این مدت 6 پروانه بهره‌برداری برای آژانس‌های مسافرتی و چهار پروانه واحد اقامتی، هتل و هتل آپارتمان صادر شد. 
 
وی با بیان اینکه 25 اقامتگاه بوم گردی و 58 خانه استیجاری در طی چند سال گذشته به مجموعه گردشگری چهارمحال و بختیاری اضافه شد، افزود: همچنین 58 موافقت نامه اصولی برای تاسیسات گردشگری استان صادر شد. 
 
مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حوزه گردشگری در استان 250 میلیارد تومان بود که باعث ایجاد اشتغال برای 2 هزار و 500 نفر شد. 
 
جوادی عنوان کرد: بخش زیادی از زیرساخت‌های مناطق نمونه گردشگری مثل بازفت، چغاخور و سامان تکمیل شده و تنها برای کمپ گردشگری دره عشق 6.5 میلیارد تومان هزینه شد. 
 
وی خاطرنشان کرد: تسهیلات از صندوق‌های مختلف به متقاضیان پرداخت شد که ازجمله آن 55 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی و 12 میلیارد تومان از محل سرمایه در گردش است، 37 میلیارد تومان نیز تسهیلات بانکی ارزان قیمت روستایی و عشایری که به یک هزار و 174 نفر در حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان پرداخت شده است. 
 
مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در حوزه میراث فرهنگی مرمت2های زیادی در حوزه‌های مختلف انجام شده است، یکی از این پروژه‌ها مرمت مسجد باباحیدر بود که سالیان زیادی نیمه‌کاری باقی مانده بود. 
 
جوادی بیان کرد: در حوزه صنایع دستی شهر نمد مطرح شد که فرایند ثبت و راه‌اندازی دبیرخانه آن دنبال شد. 
 
وی یادآور شد: اشتغال در حوزه صنایع دستی در مناطق محروم شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و... پیگیری شد، همچنین تسهیلاتی که در این زمینه صورت گرفت در قالب پرداخت از طریق تفاهم‌نامه‌ها با بنیاد برکت و بانک قرض الحسنه مهر ایران به مبلغ 8.5 میلیارد تومان بود که در کشور اولین استان در جذب این اعتبارات بودیم. 
 
مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تک برگ کردن املاکی که سند داشتند انجام شد و برای انجام همکاری‌های مشترک با دستگاه‌هایی همچون دانشگاه علوم پزشکی، زندان‌ها و... تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شد. 
 
جوادی افزود: کار مهم دیگری که صورت گرفت تخلیه چند بنا مثل خانه آزاده، اتاق آیینه و... بود. 
 
وی ادامه داد: افزایش بازدیدهای یگان و کاهش چشمگیر حفاری‌های غیرمجاز را در چهارمحال و بختیاری شاهد بودیم، این مهم باوجود کمبود امکانات و نیرو در حوزه یگان حفاظت انجام شد. 
 
مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر شفاف سازی قراردادها در حوزه اداره کل، عنوان کرد: در همین راستا یک میلیارد و 800 میلیون تومان اضافه پرداختی بازگشت و از پرداخت نزدیک به 2 میلیارد تومان هم جلوگیری شد. 
 
انتهای پیام/۱٠۳۱ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰

ساعت:

۱۴:۰۱:۲۱

25 Jan 2022