۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۴۹۴۱۴
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام:

مردم نخواهند گذاشت 9 دی فراموش شود

متأسفانه بعضی در ماجرای فتنه سال88 ترحم نظام را ندیدند و مدعی هستند که چرا رفع حصر نمی‌کنید و چنین قضاوت‌های بی منطقی دارند و حتی از گرامیداشت نقش‌آفرینی مردم در روز 9 دی نگران هستند.
مردم نخواهند گذاشت 9 دی فراموش شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در نماز جمعه این هفته بعد از صلوات بر محمد و آل محمد و سفارش خود و سایر مؤمنین و مؤمنات به تقوای الهی گفت: محتوای سوره مبارکه ابراهیم(ع) در رابطه با داستان حضرت نوح(ع) و حضرت موسی(ع) و قوم عاد و ثمود و بخشی از نیایش‌های حضرت ابراهیم(ع) است که مثل 28 سوره دیگر قرآن، با حروف مقطعه شروع شده است.

وی در مورد تفسیر حروف مقطعه که در 24 سوره، بلافاصله بعد از این حروف از کتاب قرآن سخن گفته شده، بیان کرد: این معجزه بزرگ و کتاب بی‌نظیر قرآن، از همین حروف عادی شکل گرفته است.

حجت الاسلام نکونام: ضمن بااهمیت دانستن تأمل و تفکر در قرآن گفت: خداوند در سوره ابراهیم، پیامبر را با نزول قرآن موظف کرده است تا مردم را از تاریکی‌ها رهانده و در نور وارد کند. وی ضمن برشمردن مصادیق ظلمتها و تشتت آنها، نور را یکپارچه و واحد دانست و گفت: اراده خدا بر هدایت و نجات انسان‌های تنبل و دنیاپرست تعلق نخواهد گرفت و خود انسان‌ها باید هدایت الهی و راه توحید را دنبال کنند تا بتوانند اراده پروردگار را نیز جلب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در خطبه دوم نماز جمعه شهرکرد بعد از سلام و صلوات بر ائمه معصومین علیهم‌السلام و دعا برای فرج امام زمان (عج) و سفارش خود و نمازگزاران به تقوای الهی،بعد از اشاره به موعظه حضرت لقمان(ع) به فرزندش که فرمود: باور خود نسبت به پاسخگو بودن در رابطه با اعمالت در روزقیامت تقویت کن؛ تقویت این باور را باعث روی‌آوردن به اعمال صالح و دوری از اعمال ناپسند دانست و گفت: روز قیامت پیش رو و در انتظار همه ماست و باید قیامت‌باوری را در خودمان تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به روز ثبت‌احوال در هفته جاری؛ از خدمات ثبت احوال در قسمتهای مختلف جامعه کرد و توجه‌دادن نسبت به جمعیت را یکی از وظایف این سازمان دانست و گفت: یکی از وظایف مهم ثبت‌احوال ارائه آمارهای صحیح جمعیتی است.
وی با اشاره به اهمیت بالای مسأله جمعیت، خطر پیری جمعیت را با روال فعلی بسیار نزدیک دانست و دغدغه‌مند بودن یکایک مردم و مسئولین را برای رفع این مشکل خواستار شد و گفت: سالخوردگی کشور مخالف اهداف انقلاب است و برخورداری از نیروی جوان در پیشبرد آرمانهای کشور بسیار مهم است.

وی ضمن مفید دانستن اقدامات مجلس در مورد اقبال جامعه به فرزندآوری، تلاش مردم، خیرین و همه دستگاه‌ها را برای رهانیدن کشور از این خطر خواستار شد و کوتاهی مسئولین را گناهی جبران‌ناپذیر دانست.

حجت‌الاسلام نکونام با تبریک میلاد حضرت عیسی(ع) به همه بشریت، این پیامبر اولوالعظم را طاغوت ستیر و استکبار ستیز مثل سایر پیامبران معرفی کرد و گفت: حضرت عیسی(ع) خودش یکی از نشانه های بزرگ الهی بود، همچنان که مادر ایشان هم از آیات حضرت حق و از زنانی بود که جایگاه حقیقی زن را نشان داد.

محمدعلی نکونام ضمن اشاره به این حقیقت که مسیح(ع) پیامبری است که هنگام ظهور دولت حق در رکاب ولی خدا قرار می‌گیرد گفت ما چنین پیامبری را قبول داریم و امیدواریم که بتوانیم پیام ایشان و سایر پیامبران را درک کنیم.

امام جمعه شهرکرد با یادآوری حماسه 9 دی، این روز را خنثی‌کننده کینه‌های دشمنان دانست و افزود: اگر ترحم نظام اسلامی نبود با محاکمه سران فتنه، مجازاتی غیر از اعدام در انتظار آنها نمیبود.
وی افزود: متأسفانه بعضی ترحم نظام را ندیدند و مدعی هستند که چرا رفع حصر نمیکنید و چنین قضاوتهای بی منطقی دارند و حتی از گرامیداشت نقش‌آفرینی مردم در روز 9 دی نگران هستند.
وی با اشاره به اینکه 9دی یکی از یوم الله‌ها است و باید مورد توجه قرار بگیرد گفت: مردم نخواهند گذاشت این حرکت بزرگ فراموش شود و هر سال این روز را گرامی می‌دارند.

محمدعلی نکونام همچنین گفت: دولتمردان آمریکا که دم از حضرت عیسی(ع) و مسیحیت میزنند، بیشترین ظلم را به بشریت می‌کنند و خود را دموکرات و آزادی‌خواه و طرفدار حقوق بشر معرفی میکنند تا به خیال خود بتوانند جلوی انقلاب اسلامی بگیرند. اما امروز به فضل پروردگار انقلاب مقاوم است و بیشترین رعب را با رزمایش‌های اخیر خود در دل دشمن انداخته و از هر نظر قوی‌تر و مستحکم‌تر شده که خود آنها هم از قدرت بالای ایران مطلع هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام در پایان ابراز امیدواری کرد دولتمردان همچنان با قدرت بیشتر به کارها ادامه دهند و مردم هم باید با صبوری بیشتر اقدامات دولت را پیگیری کنند و از خداوند متعال توفیق توکّل و امید به خودش خواستار شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۳ دی ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۵۸:۵۷

24 Dec 2021