۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۴۹۴۰۳
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری:

27 مرکز یادگیری سوادآموزی در چهارمحال و بختیاری فعالیت می کند/96.7 درصد میزان افراد با سواد در این استان

بهمن خدادادی معاون سواد آموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر 27 مرکز یادگیری سوادآموزی در این استان راه اندازی شده که مهارت های اجتماعی، حقوقی، شهروندی، آموزش سواد پایه و ... در این مراکز آموزش داده می شود.
27 مرکز یادگیری سوادآموزی در چهارمحال و بختیاری فعالیت می کند/96.7 درصد میزان افراد با سواد در این استان
به گزارش جهانبین نیوز؛ بهمن خدادادی معاون سواد آموزی چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دستاوردهای حوزه سواد آموزی از ابتدا شکل گیری تا به الان اقدامات خوبی را رقم زده است .

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به نرخ با سوادی افراد 10 تا 49 سال مورد بررسی قرار می گیرد تصریح کرد: طبق آخرین سرشماری سال 95 افراد با سواد به 94 درصد می باشد که این نشان از پیشرفت جامعه بوده است.

خدادادی با تاکید بر اینکه همه همکاران ما در شهرستان ها و مناطق دور افتاده تلاش کردند که نرخ با سوادی را در این استان افزایش دهند گفت: در حال حاضر نرخ با سوادی طبق آخرین سرشماری در این استان 7/96  درصد رسیده است.

وی در خصوص وضعیت آموزش دهنده ها توضیح داد: طی یک سال گذشته طبق آمار تعداد آموزش دهندگان سواد آموزی 359 نفر است وعده ای دیگر از آموزش دهندگان یا جذب ارگان های دیگر یا جذب خود آموزش و پرورش شده اند، عده ای دیگر فرزندان ایثارگران هستند که اقدامات جذب آن ها در آموزش و پرورش شده است.

خدادادی با بیان اینکه سوادآموزی باید از عرضه محوری به سمت تقاضا محوری حرکت داده شود گفت: در حال حاضر 27 مرکز یادگیری سوادآموزی در این استان راه اندازی شده که مهارت های اجتماعی، حقوقی، شهروندی،  آموزش سواد پایه و ... در این مراکز آموزش داده می شود.

وی با تاکید بر اینکه پیدا کردن سواد آموزها کار بسیار سختی است بیان داشت: همکاران ما به واسطه اینکه افراد بی سواد را بتوانند شناسایی کنند همواره با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

خدادادی با بیان اینکه همه تلاش ما بر این است که شاهد روزی باشیم که هیچ بی سوادی در جامعه وجود نداشته باشد تشریح کرد: طرح پیوند سواد و زندگی تا کنون در 7 مرکزیادگیری اجرا شده است.

خدادادی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم مراکز یادگیری ما جامعه محور باشد باید در کنار سواد یک سری مهارت برای افراد در نظر بگیریم.

وی یادآور شد: بیماری منحوس کرونا بر حوزه سواد آموزی نیز تاثیر گذاشته است اما ما همه تلاش خود را کرده ایم که فعالیت ها متوقف نشوند و متناسب با شرایط روز پیش رویم و تولیدمحتواهای گوناگون را به شکل های مختلف به دست سوادآموزان برسانیم.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰

ساعت:

۱۷:۴۲:۲۵

23 Dec 2021