۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۴۹۳۵۱
مدیرکل کمرگ چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

ثبت تراز تجاری مثبت در چهارمحال و بختیاری/ صادرات عامل ارزآوری و رونق تولید است

مدیرکل کمرگ چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تراز تجاری استان امسال مثبت بوده است، ادامه داد: این بدان معنا است که صادرات نسبت به واردات بیشتر شده است.
ثبت تراز تجاری مثبت در چهارمحال و بختیاری/ صادرات عامل ارزآوری و رونق تولید است
الله‌دادی مدیرکل کمرگ چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: هدف و فایده صادرات حقیقتی است که برکسی پوشیده نیست، به‌ویژه در شرایط کنونی که کشور نیاز مبرم به ارزآوری دارد.
 
وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال‌های اخیر صادرات به رونق تولید، اشتغال، افزایش ارتباط تجاری استان به دیگر کشورهای منطقه و جهان، ارتقا تراز تجاری استان در سطح بین‌الملل و... کمک شایانی کرده است.
 
مدیرکل کمرگ چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تراز تجاری چهارمحال و بختیاری امسال مثبت بوده است، ادامه داد: این بدان معنا است که صادرات نسبت به واردات بیشتر شده است.
 
الله‌دادی عنوان کرد: صادرات عامل ارزآوری است، در سال پیش اکثر واحدهای تولیدی از محل همین محل ارز صادرات توانستند کالاهای واسطه‌ای و مواد اولیه خط تولید را وارد کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: برخی از کارخانجات تولیدی به فکر توسعه یا راه‌اندازی واحدهای خود از محل ارز صادرات هستند.
 
مدیرکل کمرگ چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: صادرات باعث شده است کیفیت محصولات تولیدی نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شود، هزینه‌های تولید کاهش پیدا کند و محصولات استان در بازارهای جهانی رقابت‌پذیر شده و سهم بیشتری را از این بازارها کسب کنند.
 
وی بیان کرد: تلاش زیادی شده تا موانع بر سر راه صادرات برداشته شوند ولی هنوز موانع زیادی در راه صادرات استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۱۴:۱۷

15 Dec 2021