۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۴۹۰۱۱
کارشناس تغذیه:

سرمای زمستان و پاییز را باگرمای غذاها، گرم کنیم/ مصرف آب یخ در فصل سرد ممنوع است

کارشناس تغذیه گفت: با توجه به اینکه در 6 ماه دوم سال هوا سرد می‌شود، از همین‌رو با توجه به تغییر فصل باید رژیم غذایی تغییر کند.
سرمای زمستان و پاییز را باگرمای غذاها، گرم کنیم/ مصرف آب یخ در فصل سرد ممنوع است
کلیج کارشناس تغذیه در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به استفاده از غذاهای گرم در فصل سرما اظهار کرد: با توجه به اینکه در 6 ماه دوم سال هوا سرد می‌شود، از همین‌رو با توجه به تغییر فصل باید رژیم غذایی تغییر کند.
 
وی با اشاره به توصیه امام رضا (ع) به اینکه غذاهای سرد را در فصل گرم، غذاهای گرم را در فصل سرد و غذاهای معتدل را در فصل معتدل مصرف کنیم افزود: این رژیم غذایی برای افرد با سن بالا بسیار توصیه می‌شود، چراکه وقتی سن فردی بالا می‌رود مزاجش هم تغییر می‌کند و رو به سردی می‌رود.
 
کلیج اضافه کرد: در فصل پاییز و زمستان مصرف آب سرد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و بهتر است از نوشیدنی‌های با طبع گرم  مثل شربت عسل، آویشن، بابونه و...استفاده کنیم.
 
این کارشناس تغذیه بیان داشت: به افرادی که عادت نوشیدن آب در شب را دارند توصیه می‌شود از آب ولرم استفاده کنند و اصلا آب سرد را از برنامه خود حذف کنند، مصرف آب ولرم صبح‌ها ناشتا بسیار خوب و کمک‌کننده است.
 
وی استفاده از انار، سیب و به را بسیار مفید دانست و عنوان داشت: نباید در فصل پاییز در مصرف میوه‌جات خصوصا میوه‌های ترش زیاده‌روی شود و باید مصرف آن را محدود کرد.
 
کلیج با اشاره به مصرف گوشت در فصل سرما گفت: در این فصل بهتر است بیشتر از گوشت گوسفند استفاده شود و گوشت گاو توصیه نمی‌شود، در استفاده از گوشت مرغ هم باید دقت شود که از مرغ‌های چاق غذا تهیه شود.
 
وی افزود: استفاده از غذاهای نمک‌سود یا غذاهای کنسروی در این فصل توصیه نمی‌شود، همچنین در مصرف غذاهای فریزشده و ماهی شور و دودی باید دقت شود و میزان آن کاهش داده شود.
 
این کارشناس تغذیه مصرف مغزها مانند کشمش و بادام، شیره خرما، دارچین، هل و شیر برنج مواد مغذی در این فصل عنوان و خاطرنشان کرد: فرنی و انجیر هم بسیار توصیه شده است.
 
کلیج تاکید کرد: با توجه به تغییر فصل سعی شود همان میوه‌ای که طبیعت به ما داده است مصرف کنیم و از میوه‌های فصول دیگر استفاده نکنیم.
 
انتهای پیام/1026ج 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۴۲:۱۳

7 Nov 2021