۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۴۸۹۹۰
نائب رئیس کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی:

تسهیل جو راهکاری برای کمبود علوفه در کشور

پرویز اوسطی نائب رئیس کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی گفت: پرورش علوفه در چهارمحال و بختیاری بسیار ارزشمند است ، تسهیل جو که برای اولین بار انجام شد شاید یکی از راهکارهای کمبود علوفه در کشور به ویژه در شرایط خشکسالی باشد.
تسهیل جو راهکاری برای کمبود علوفه در کشور
به گزارش جهانبین نیوز؛ پرویز اوسطی نائب رئیس کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی در دومین روز سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری در بازدید از شرکت شیر و گوشت زاگرس اظهار کرد: راه اندازی کارخانه های خوراک دام امر مهمی است که هرچه سریعتر این زنجیره ها باید راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: پرورش علوفه کار ارزشمند در این استان است، البته تسهیل جو که برای اولین بار انجام شد شاید یکی از راهکارهای کمبود علوفه در کشور به ویژه در شرایط خشکسالی باشد.

اوسطی با بیان اینکه پرورش علوفه به سبک هیدروپونیک در چنین شرکتی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد گفت: این الگو را در استان خراسان جنوبی داریم که در مصرف آب نیز صرفه‌جویی می‌کند.

وی یادآور شد: لازم است این استان در حوزه تولید کود وارد شود تا به عنوان پایلوت برای تولید کودهای ورنی‌کمپست و سایر کودها که برای تولید محصول سالم مورد استفاده قرار می‌گیرند انتخاب شود.

اوسطی خاطر نشان کرد: تصفیه‌خانه یکی از ظرفیت‌های این استان است که می‌توانید آب بعد تصفیه را برای احداث باغات آبی و دیم استفاده کنید.

وی بیان داشت: این شرکت می‌تواند در تولید شیر به مناطق اطراف کمک و شرکت‌های کوچک شیر در مناطق روستایی را تقویت کند که این امر کمکی به صنعت کشور است.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۱۳:۲۱

4 Nov 2021