۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۴۸۹۸۹
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری:

تمهیدات پدافندی سازمان دامپزشکی از انتشار بیماری‌های مشترک بین انسان و دام جلوگیری می‌کند

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: سازمان دام‌پزشکی هم برای جلوگیری از انتشار بیماری‌ها در جمعیت دامی و هم جلوگیری از انتشار بیماری‌های مشترک بین انسان و دام تمهیداتی را اندیشیده که جنبه پدافندی دارد بدین معنا که این پیشگیری‌ها سبب می‌شود خسارت به جمعیت دامی و اقتصاد کشور وارد نشود و هم جمعیت انسانی را از ابتلا موصون می‌دارد.
تمهیدات پدافندی سازمان دامپزشکی از انتشار بیماری‌های مشترک بین انسان و دام جلوگیری می‌کند
محمد اسدی مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: قریب به ۸۰۰ عنوان بیماری شناخته شده در دنیا مشترک بین انسان و دام است.
 
وی با بیان اینکه درخصوص بیماری‌های دامی برخی از بیماری‌ها سرعت انتشار و همه‌گیری بالایی دارند تصریح کرد: سازمان دام‌پزشکی هم برای جلوگیری از انتشار بیماری‌ها در جمعیت دامی و هم جلوگیری از انتشار بیماری‌های مشترک بین انسان و دام تمهیداتی را اندیشیده که جنبه پدافندی دارد بدین معنا که این پیشگیری‌ها سبب می‌شود خسارت به جمعیت دامی و اقتصاد کشور وارد نشود و هم جمعیت انسانی را از ابتلا مصون می‌دارد.
 
اسدی با اشاره به انجام مراقبت‌های فعال و غیرفعال برای پایش بیماری‌ها در طول سال یادآور شد: هدف از انجام این مراقبت‌ها مهار عوامل بیماری‌زا در کانون بیماری است، درخصوص قرنطینه هم سازمان دامپزشکی چند سال پیش سامانه‌هایی را برای رصد محموله‌هایی که در کشور جنبه دامی و مواد خام دارند راه‌اندازی شده است.
 
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این سامانه از ترددهای بی‌ضابطه‌ جلوگیری کرده و این ترددها ضابطمند شده است و هر محموله دامی که بخواهد از استانی به استان دیگر و از داخل به خارج از کشور صادر شود یا از کشوری دیگر وارد شود، دقیقا از لحاظ سلامتی کنترل شود.
 
انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۳۵:۵۴

4 Nov 2021