۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۴۸۹۵۳
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

وجود محرومیت در اکثر استان‌های کشور/ بسیاری از مشکلات اقتصادی را با اصلاح الگوهای فرهنگی می‌توان حل کرد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: محرومیت در بسیاری از استان‌های کشور موج می‌زند و بسیاری از مشکلات اقتصادی را با اصلاح الگوهای فرهنگی می‌توان رفع کرد.
وجود محرومیت در اکثر استان‌های کشور/ بسیاری از مشکلات اقتصادی را با اصلاح الگوهای فرهنگی می‌توان حل کرد
بیژن نوباوه فعال رسانه‌ای و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: محرومیت در بسیاری از استان‌های کشور موج می‌زند.

وی افزود: بسیاری از مشکلات اقتصادی را با اصلاح الگوهای فرهنگی می‌توان رفع کرد ولی اینکه برای مناطق محروم چه نسخه‌ای باید پیچیده شود بحث مهمی است که معاون رئیس‌جمهور در سازمان برنامه و بودجه به این مسئله اشاره کرده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تخصیص بودجه‌ها باید از ظرفیت خود استان‌ها استفاده شود تا مشکلات اقتصادی آن‌ها حل شود.

نوباوه عنوان کرد: در کل کشور مشکلات ساخت فرهنگسراها، اماکن ورزشی و... با مشکل مواجه است، در چند سال گذشته اختصاص بودجه‌های عمرانی برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی دچار تنگناهایی شد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی در کشور می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد، مشکل اساسی در کشور برنامه‌ریزی است به همین دلیل هیچ‌گاه نمی‌توانیم از پتانسیل بخش خصوصی استفاده کنیم.

فعال رسانه‌ای اضافه کرد: از موضوع مهم استفاده از ظرفیت‌های مردمی غافل بودیم درحالی‌که این امر مسئله بسیار بااهمیتی است.
نوباوه بیان کرد: کار شورای فرهنگ عمومی در هر استانی احصا شرایط موجود برای رفع مشکلات فرهنگی و به‌تبع آن اقتصادی است.

وی تأکید کرد: قرارگیری استانی مثل چهارمحال و بختیاری در کنار استان‌های بزرگی همچون اصفهان و خوزستان و اثری که در توسعه‌نیافتگی این استان دارد، عوامل ثانویه است، قرار نیست همه استان‌ها شبیه یکدیگر باشند چراکه ظرفیت‌های استان‌ها با یکدیگر متفاوت است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر نگاهی به وضعیت اقتصادی و فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری بیندازیم می‌بینیم که از ظرفیت‌های این استان مثل گردشگری به‌خوبی استفاده نشده است درحالی‌که کشوری همچون هلند سه برابر درآمد نفتی ایران از صنعت گردشگری خود سود می‌برد.

نوباوه ادامه داد: اگر صنعت گردشگری رشد کند دیگر شاهد مشکلات اقتصادی در استان‌های کوچک مثل چهارمحال و بختیاری نخواهیم بود.

وی عنوان کرد: اگر ظرفیت هر استانی به‌خوبی شناسایی و در راستای آن ظرفیت برنامه‌ریزی شود مشکلات اقتصادی استان‌ها رفع و شاخص‌های توسعه در استان‌ها ارتقا می‌یابد.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۳۶:۲۹

30 Oct 2021