۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۴۸۲۶۹
رئیس دانشگاه شهرکرد:

پذیرش دانشجو در دانشگاه شهرکرد منوط به انجام واکسیناسیون است

رئیس دانشگاه شهرکرد  گفت: شرط اول برای آغاز کلاس های درس دانشگاهی واکسیناسیون است، در حال حاضر کلیه اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه شهرکرد واکسینه شدند و واکسینه دانشجویان نیز در دستور کار قرار دارد، اگر این کار انجام شود کلاس های درس هم حضوری و هم مجازی برگزار خواهد شد.
پذیرش دانشجو در دانشگاه شهرکرد منوط به انجام واکسیناسیون است
به گزارش جهانبین نیوز؛ سعید کریمی رئیس دانشگاه شهرکرد در نشست خبری با اصحاب رسانه در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: دانشگاه شهرکرد، دانشگاه جامع و مادر در استان است که در کنار سایر مراکز عالی به اجرای وظایف خود می پردازد.

وی افزود: دانشگاه شهرکرد از خردادماه سال ۵۶ در قالب دانشکده دامپروری آغاز به کار کرد، در سال ۶۱ با بازگشایی دانشگاه ها بعد از انقلاب به فعالیت خود ادامه داد، در سال ۶۷ این دانشگاه به مجتمع آموزش عالی تبدیل شد و با پیگیری های صورت گرفته در سال ۷۰ تبدیل به دانشگاه شهرکرد شد.

رئیس دانشگاه شهرکرد ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۷ هزار دانشجو در مقاطع مختلف در ۱۸۰ رشته گرایش در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، همچنین ۳۵۰ نفر عضو هیات علمی ثابت و ۱۲۰ نفر هیات علمی حق التدریس در دانشگاه مشغول آموزش دانشجویان هستند.

کریمی عنوان کرد: دانشگاه شهرکرد دارای سه پردیس در شهرکرد، فارسان و بروجن است، در پردیس فنی و مهندسی و منابع طبیعی بروجن رشته مهندسی مواد ایجاد شده است که ۱۶ دانشجو دارد، کار ساخت و ساز در این دانشکده ادامه دارد و شرط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای اعطای مجوز رشته های جدید تکمیل ساختمان دانشکده است.

وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه شهرکرد، دانشجویان در قالب دانشکده های منابع طبیعی و علوم زمین، فنی و مهندسی، علوم، ریاضی، ادبیات و علوم انسانی و... در حال تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه شهرکرد اضافه کرد: طی دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا فعالیت های آموزشی تحت تاثیر قرار گرفت که با تغییر رویه آموزش به مجازی بسیاری از زیرساخت ها وجود نداشت اما از این فرصت استفاده شد و پا به پای سایر مراکز عالی زیرساخت های آموزش مجازی فراهم شود.

کریمی بیان کرد: همه کلاس ها و آزمون ها در دانشگاه شهرکرد به صورت مجازی برگزار می شود و طی این دو سال هم فارغ التحصیل داشتیم و هم دفاع از پایان نامه در دانشگاه صورت گرفت.

وی تصریح کرد: به دلیل بیکاری فارغ التحصیلان رشته های دانشگاهی ورود به دانشگاه کم و ریزش دانشجو را شاهد بودیم، مهندسی کشاورزی ازجمله رشته هایی بود که کمترین دانشجو را داشت، رشته های فنی و مهندسی افزایش پذیرش دانشجو و رشته های علوم پایه و انسانی و دامپزشکی تغییری نداشته است.

رئیس دانشگاه شهرکرد اظهار داشت: مقرر شده است آمایش رشته های تحصیلی براساس نیازهای استان و منطقه از سوی دانشگاه معین در هر استان انجام شود و رشته هایی که اقبال کمتری دارند یا نیاز استان نیستند حذف و رشته های کاربردی جایگزین آن ها شود.

کریمی به انجام اقدامات عمرانی در دانشگاه شهرکرد اشاره کرد و گفت: ازجمله این طرح های عمرانی می توان به ساخت سر در دانشگاه اشاره کرد که با اعتبار ۲.۸ میلیارد تومان از محل بودجه های ملی و اختصاصی دانشگاه تکمیل شد، همچنین بلوار ورودی دانشگاه است که در ۲۰ هزار متر و با اعتبار یک میلیارد تومان اجرا شد.

وی افزود: تکمیل احداث خوابگاه خیری ۱۵ خرداد در ۴ هزار مترمربع، احداث خوابگاه دانشجویی ام البنین با ۹۶ سویت در ۴ هزار متر مربع زیربنا و اعتبار ۱۰ میلیارد تومان از دیگر پروژه های عمرانی هستند که در دانشگاه شهرکرد اجرا شدند.

رئیس دانشگاه شهرکرد ادامه داد: تکمیل مجموعه دامپروری دانشگاه شهرکرد، دانشکده دامپزشکی، تکمیل پژوهشکده زیست فناوری، احداث ساختمان مرکزی دانشگاه، تکمیل دانشکده ادبیات و علوم انسانی، کتابخانه مرکزی دانشگاه و... از ديگر اقداماتی عمرانی و توسعه ای دانشگاه شهرکرد هستند.

کریمی عنوان کرد: بودجه جاری دانشگاه شهرکرد از سال ۹۲ تا ۹۷ افزایش داشته است، همچنین دانشگاه به لحاظ علمی و پژوهشی ارتقا چشمگیری داشته است و در رتبه بندی موسسه بین المللی تایمز جز دانشگاه های برتر جهان قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شرط اول برای آغاز کلاس های درس دانشگاهی واکسیناسیون است، در حال حاضر کلیه اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه شهرکرد واکسینه شدند و واکسینه دانشجویان نیز در دستور کار قرار دارد، اگر این کار انجام شود کلاس های درس هم حضوری و هم مجازی برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه شهرکرد اضافه کرد: همه چیز بستگی به تصمیم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ستاد کرونا دارد اما بعید است همه دانشجویان حتی جدیدالورود در دانشگاه حاضر شوند اما این حضور به احتمال ترکیبی و به گونه ای خواهد بود که تراکم زیاد نباشد اما در مجموع دانشگاه آمادگی کامل برای پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید را دارد.

کریمی درخصوص پذیرش دانشجو در خوابگاه های دانشجویی نیز عنوان کرد: در حال حاضر به هر دانشجو در خوابگاه یک اتاق داده شده است اما اگر قرار باشد تعداد دانشجوی بیشتری حضور داشته باشند باید برنامه ریزی لازم جهت پذیرش آن ها انجام شود.

انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۱۶:۳۸

10 Aug 2021