۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴
کد مطلب : ۴۸۲۶۳
رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری؛

آموزش های جهاد دانشگاهی اشتغال محور است

سیروس رضایی رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: آموزش های جهاد دانشگاهی تخصصی و مورد نیاز جامعه و خصوصا جوانان است که این آموزش ها مرتب به روز می شوند و در واقع نیاز آموزشی جوانان را تا حدودی حوزه معاونت آموزشی ما برطرف می کند .
آموزش های جهاد دانشگاهی اشتغال محور است
سیروس رضایی رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد : جهاد دانشگاهی استان با همه توان وانرژی که اکثرا هم بالای ۹۰ درصد همکاران ما نیروهای جوان تحصیل کرده همین استان بوده ، در حوزه های فرهنگی ، آموزش، پژوهش و اشتغال مشغول فعالیت هستند.
 
وی تصریح کرد: در حوزه آموزشی ما تا قبل از کرونا بیشتر فراگیرها که به جهاد مراجعه می کردند، برای آموزش های کوتاه مدت بود که این آموزش ها در جهاد در سه مقطع کوتاه مدت ، آموزش های علمی کاربردی و آموزش عالی در غالب موسسات است.
 
رضایی  با اشاره به اینکه در این استان دوسطح آموزش های کوتاه مدت و آموزش های در دوران کرونا وجود دارد خاطر نشان کرد: به طور میانگین بیش از ۷۰ هزار نفر در سال از این آموزش ها استفاده می کردند که عموما جوانان و فارق التحصیل های دانشگاهی و دانشجویی و بخش کمی هم کارکنان دولت بودند که از این آموزش ها استفاده می کردند.
 
وی ادامه داد: این آموزش ها در ۶ مرکز که دو مرکز در شهرکرد و در بروجن ، اخیرا هم در لردگان، فارسان و سامان  برگزار می شود که تقریبا ۲۰۰ مدرس در مقاطع مختلف ارشد و دکتری در برگزاری این آموزش ها به ما کمک می کنند.
 
رضایی با اشاره به اینکه عموما آموزش های جهاد دانشگاهی اشتغال محور هستند گفت:  آموزش های  جهاد دانشگاهی تخصصی و مورد نیاز جامعه و خصوصا جوانان است که این آموزش ها مرتب به روز می شوند و در واقع نیاز آموزشی جوانان را تا حدودی حوزه معاونت آموزشی ما برطرف می کند .
 
وی تشریح کرد: اخیرا یک مرکز آزمون جهاد دانشگاهی در حوزه معاونت آموزشی ایجاد شده که برای برگزاری آزمون های استخدامی دستگاه ها بوده که هشت آزمون در طی یکسال و دو سال گذشته با موفقیت  برگزار شده  است.
 
رضایی با بیان اینکه تا کنون چند آزمون استخدامی در سطح استان و بصورت ملی برگزار شده است گفت:  یک آزمون سراسری با ظرفیت ۴۵۰۰ نفر  با موفقیت در استان برگزار شد.
 
وی با تاکید بر اینکه یک کانون ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران است که در جهاد دانشگاهی ما در حوزه آموزشی ایجاد شده  گفت: برای مدیران بخش میانی که می خواهند ارتقا پیدا کنند در این کانون ارزیابی می شوند و بعد ارتقا پیدا می کنند که یک امتیاز به این ها داده می شود.
 
 رضایی اضافه کرد : تیمی که در کانون مسقر هستند ، نزدیک ۲۰۰ مدرس دارد  که در حوزه آموزشی ما فعال است و بیش از ۶۵ درصد این ها جایی مشعول نیستند و  به صورت تمام وقت یا به صورت حوزه مراکز آموزشی ما مشغول به فعالیت می باشند .
 
 وی با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی طی دوران کرونا با مشکلات جدی مواجه شده است اظهار کرد:  در شرایط کرونا با کاهش ۶۰درصدی تعداد فراگیرها و بحث در آمدهارو به رو شده ایم.
 
رضایی تصریح کرد: در حوزه پژوهشی دو مرکز تخصصی ایجاد شده که دوستان در معاونت پژوهشی هم در بحث گردشگری و هم در فناوری اطلاعات کارهای را شروع کردند.
 
وی ادامه داد:  نسبت عمر حوزه پژوهشی در جهاد دانشگاهی نسبت به فرهنگی و آموزشی کمتر است ، یعنی چند سالی است که ما تازه ورود پیدا کرده ایم و در این حوزه کار را پیش میبریم، البته در این حوزه ظرفیت های خوبی در جهاد دانشگاهی و در معاونت پژوهش در سطح ملی بوده ، اما نیاز به حمایت مسئولین هم دارد،  یعنی مسئولین استانی ما اگر حمایت کنند ، ما آمادگی داریم از این ظرفیت هایی که در سطح ملی است خصوصا در حوزه های پزشکی و کشاورزی را به استان انتقال دهیم.
 
انتهای پیام/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۰۲:۲۹

10 Aug 2021