۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۴۷۹۴۰
مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختياری خبر داد

صدور317 سند املاک برای روستاها و شهرهای زیر 25 هزار در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختياری گفت: 317 فقره سند مربوط به املاک روستاها و شهرهای زیر 25 هزار در این استان صادر شد.
صدور317 سند املاک برای روستاها و شهرهای زیر 25 هزار در چهارمحال و بختیاری
علی‌اصغر سليمان مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختياری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: بیش از 816 فقره در این استان ثبت و تغییرات در 3 هزار و 226 شرکت انجام گرفت.

وی افزود: در اجرای اسناد رسمی در چهارمحال و بختیاری 118 میلیارد تومان مطالبات بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری وصول شد، همچنین پرونده‌های مهریه رسیدگی و مختومه شدند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختياری با اشاره به مختومه نمودن بیش از 5 هزار و 901 فقره از پرونده‌های اجرایی در این استان، ادامه داد: صدور بیش از 36 هزار و 801 فقره سند تک‌برگی، ثبت بیش از 354 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی و صدور اسناد تک‌برگ آن‌ها و صدور 317 فقره سند مربوط به املاک روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر از دیگر اقدامات صورت گرفته هستند.

سلیمان با بیان اینکه 83 فقره سند برای املاک و اراضی موقوفه در چهارمحال و بختیاری صادر شد، عنوان کرد: بیش از 7 هزار و 798 فقره ازدواج در دفاتر ازدواج چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد معاملات انجام شده در دفاتر اسناد رسمی چهارمحال و بختیاری 219 هزار و 540 فقره سند است، همچنین 806 مورد بازرسی از دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق این استان انجام گرفت.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختياری اضافه کرد: حذف فیزیکی تشکیل پرونده‌های اجرایی از زمان صدور اجرائیه تا ختم عملیات و تشکیل پرونده الکترونیکی و تثبیت اراضی مستثنیات اشخاص پس از ثبت اراضی ملی در این استان پیگیری و انجام شد.

سلیمان در خصوص تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به تک‌برگ، یادآور شد: طبق ماده 11 حد نگار، از سال 99 هیچ‌گونه خدمات ثبتی به متقاضیان سند دفترچه‌ای داده نخواهد شد و مالکین باید نسبت به تعویض اسناد مالکیت اقدام نمایند، در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار جمعیت باید از طریق بنیاد مسکن در این خصوص اقدام شود.

انتهای پیام/1031ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۹ تير ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۴۵:۵۶

30 Jun 2021