۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۴۶۵۶۱
در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مطرح شد؛

انتخاب دولت جوان انقلابی، تنها راه پیروزی در مقابل عافیت‌طلب‌های به ظاهر انقلابی

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه با برشمردن جبهه‌هایی که جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با آن‌ها جنگیده است، مهم‌ترین مشکل کنونی کشور را عافیت‌طلبان داخلی با نگاهی سازش‌گر نسبت به دشمنان دانست.
انتخاب دولت جوان انقلابی، تنها راه پیروزی در مقابل عافیت‌طلب‌های به ظاهر انقلابی
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه امروز بعد از سفارش خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی، در ادامه‌ی برشمردن موارد فتنه در قرآن، با اشاره به «شُح نفس»، آن را به معنای بخل ورزیدن و خودداری از انجام وظیفه به خاطر دلبستگی به مسائل دیگر دانست. 
حجت الاسلام نکونام با مهم دانستن مبارزه همگانی با امور نفسانی گفت: شُح نفس و بخل فقط مختص به اموال انسان نیست. 

امام جمعه شهرکرد بُخل در بکارگیری اعضا و جوارح بدن در راه خدمت به دیگران، بخل در انتقال علم، بخل در بکارگیری استعداد خدادادی در جهت نیاز جامعه، بخل در اصلاح جامعه و مبارزه با فساد، بخل در حاکم کردن صلح و آرامش در جامعه و بُخل در ورود به عرصه‌های جهادی و ایثار و خودگذشتگی و بخل بکارگیری زبان در مسیر خیر را از دیگر مصادیق  «شُح نفس» برشمرد و افزود: خداوند در قرآن وعده رستگاری را به  کسانی داده است که با شُح نفس‌شان مبارزه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در خطبه‌های دوم، با اشاره به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در هفته جاری، با بیان اینکه خداوند مصداق کوثر را برای حضرت زهرا سلام الله علیها وضع کرده است گفت: دشمنان پیامبر امیدوار بودند بعد از ایشان دین اسلام از بین برود؛ اما اراده پروردگار بر ماندن و جهانی شدن و اصلاح بشریت و حاکم شدن عدل و احسان در جامعه قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به سختی زیاد کار پیامبر، لازمه‌ی جهانی شدن اسلام را ماندن مسلمانان در زیر پرچم ولایت و تحمل سختی‌ها دانست و گفت حضرت زهرا سلام الله علیها به ما یاد داده است که زن صاحب جایگاه رفیع و عروج کننده و عروج دهنده مرد است و نباید خود را ملعبه دیگران قرار دهد.

محمدعلی نکونام ضمن اشاره به دهه فجر و سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) بعد از سال‌ها دوری با وجود موانع زیادی که دشمنان در ورود ایشان به کشور ایجاد کرده بودند، با مطرح کردن سؤالی با این مضمون که جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون در چه جبهه‌هایی جنگیده است، 10 مورد آن را اینچنین عنوان کرد:
1_ آمریکا و جبهه‌ی استکبار
2_ اروپا و در رأس آن انگلیس و فرانسه
3_ جبهه‌ی شرق و شوروی سابق
4_ حکومت‌های مسلمان نما و در رأس آن عربستان سعودی
5_ جبهه‌ی متحد دشمنان جهانی با مثال هشت سال دفاع مقدس
6_ جبهه‌ی ملی‌گرایان داخلی مانند جبهه ملی و نهضت آزادی 
7_ التقاطی‌ها که شناخت ناقصی از دین داشتند
8_ گروه‌های جاهل و متعصب مانند گروه فرقان
9_ گروه‌های مارکسیستی و کمونیستی و امثال آن
10_ عافیت‌طلب‌های داخلی با ظاهر انقلابی ولی از نوع سازش‌گر

حجت الاسلام نکونام جبهه‌ی آخر را از همه مهم‌تر دانست و افزود: عافیت‌طلبان داخلی با گرفتن روحیه مقاومت از مردم و نگاهی سازش‌گر به بیرون کشور انتظار رشد و عافیت کشور را دارند و حاظر نیستند راه امام و رهبری فرزانه را که تأکید مکرّر بر حل مشکلات با تکیه بر مردم و امکانات کشور دارد را برگزینند. 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به سخنان گستاخانه‌ی اخیر وزیر امور خارجه‌ی جدید آمریکا گفت: آن‌ها هم مانند دولت‌های پیشین آمریکا با صراحت و وقاحت می‌گویند ایران باید به برجام بازگردد تا ما بررسی کنیم و در مورد مسائل مختلف دیگر دوباره مذاکره کنیم! که متأسفانه همچنان برخی در داخل گرای مذاکره با چنین دشمنی را می‌دهند. 

خطیب جمعه شهرکرد راه حل این مشکل را حضور مردم و انتخاب دولتی جوان، با جهت‌گیری درست در تصمیم‌گیری‌ها و نگاه به خودِ مردم دانست و در پایان برای پیروزی و رفع گرفتاری‌ها از مردم دعا کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹

ساعت:

۱۵:۱۳:۳۴

29 Jan 2021