۰
plusresetminus
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری درگذشت راد مردی از تبار علما حکمت و عرفان، فیلسوفی معنا مسلک، بصیری عمار صفت و مجاهدی مالک اشتر گونه حضرت آیت‌الله حاج شيخ محمدتقی مصباح یزدی را تسلیت گفت.
پیام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در پی درگذشت حضرت آیت‌الله حاج شيخ محمدتقی مصباح یزدی
به گزارش جهانبین نیوز؛ متن پیام تسلیت حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام به این شرح است:
 
"بسم الله الرحمن الرحیم إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ"

 بار دیگر ظرف مدتی کوتاه حوزه‌های علمیه با تأسف و اندوه وافر در سوگ راد مردی از تبار علم، حکمت و عرفان نشست و فیلسوفی معنا مسلک، بصیری عمار صفت و مجاهدی مالک اشتر گونه  چشم از جهان فروبست.
 
حضرت آیت‌الله حاج شيخ محمدتقی مصباح یزدی به‌حق آیتی بود که سیر علمی و سیر معرفتی و سیر فلسفی را با عمل اخلاقی و حالات ربانی در هم آمیخت و از خود الگویی ارائه کرد که تا همیشه تاریخ درس‌آموز است تألیفات عدیده‌اش در زمینه‌های موردنیاز جامعه و موردنیاز حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها که بعضی با قلمی روان ترسیم‌گر ضرورت‌های فکری و اخلاقی جامعه است بخشی دیگر از جهاد علمی اوست.
 
تأسیس مراکز علمی به‌ویژه موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) که حقاً حوزه علمیه قم و حوزه‌های علمیه را در پاسخگویی به سؤالات و ابهام‌های نسل انقلاب پربار و دستی پر از دانش و بینش برای آن‌ها به ارمغان آورد.
 
 پرورش‌یافتگان این مرکز و شاگردان و درس آموختگان این ستاره پرفروغ امروز در جای‌جای مراکز علمی و جای‌جای کشور می‌درخشند.
 
این شخصیت عظیم القدر که به‌خوبی از خورشید تابناک  مکتب جعفری استفاده کرد استوانه‌ای مستحکم از علم و حکمت در حوزه‌های علمیه شد و به‌حق از افتخارات و بالندگی‌های کرسی فلسفه و کرسی معرفت و بصیرت و کرسی جهاد علمی محسوب می‌شود.
 
 اخلاص و باور توحیدیش، زندگی ساده و زاهدانه‌اش، سبک تمام‌عیار اسلامی‌اش، غیرت و صلابت دینیش، ولی محور و اوج خضوع در برابر ولی امرش، دفاع از اسلام ناب محمدی (ص) و مقابله سخت با روشنفکرنماهای به‌ظاهر مردم محور و درواقع دین‌ستیز، از این عالم ربانی چهره‌ای ماندگار در علم و دین به‌جای گذاشت که اوراق کتاب زندگی‌اش هیچ‌گاه بسته نخواهد شد.
 
 اینجانب که خود از ارادتمندان ویژه این عالم مخلص بوده و هستم با دلی پراندوه این ضایعه را به محضر مراد و ولی حکیممان مقام معظم رهبری و به حوزه‌های علمیه و به بیت شریفشان و به تلامیذ و ارادتمندان  آن حکیم سفر کرده تسلیت گفته و بهره مندیش محضر مولای کریم و روح ریحان بهشتی را مسئلت دارم.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹

ساعت:

۱۲:۱۲:۴۸

2 Jan 2021