۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷
کد مطلب : ۴۴۳۰۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

بیشترین قربانیان کرونا بزرگ تر ها و افراد مسن خانواده هستند/ همچنان در خانه بمانید

مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاري گفت: عدم توجه به توصيه هاي بهداشتي همچنان جان بزرگترها و افراد مسن خانواده ها را تهديد مي کند.
بیشترین قربانیان کرونا بزرگ تر ها و افراد مسن خانواده هستند/ همچنان در خانه بمانید
به گزارش جهانبین نیوز ؛ دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به برداشته شدن برخی محدودیت هاي تردد و بازگشايي صنوف کم خطر، همچنان خانه را امن ترين محيط براي در امان ماندن از خطر ابتلا به کرونا برشمرد.
 
وی در ادامه از مردم خواست تا حد امکان در خانه بمانند و در صورت ضرورت و نداشتن هیچ گریزی از بیرون رفتن، ضمن رعايت نکات بهداشت فردي، فاصله ۱:۵۰ تا ۲ متري با ديگران و رعايت بهداشت دست ها و بهداشت تنفسي، از رفت و آمد و ديد و بازديد اقوام و آشنايان و حتي رفت و آمد با اعضاي خانواده و نزديکان خود پرهيز نمايند.
 
شیرانی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان طی روزهای اخير افزود: متاسفانه بيشتر ابتلاها به صورت خوشه اي و اکثراً  از اعضاي يک خانواده و به علت رفت و آمد هاي فاميلي با تصور سالم بودن اعضاي خانواده اتفاق افتاده است.
 
وی تصریح کرد: خانواده های کوچک و نزدیک هم باید این روز ها از هرگونه رفت و آمد خودداري نمايند چراکه كرونا همچنان از بين بزرگتر ها و افراد مسن قرباني مي گيرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، در تشریح آخرین وضعیت شيوع کرونا در بيست و پنجمين روز از فروردين ماه ۹۹ در استان اظهار داشت: از زمان شيوع کرونا تا کنون ۸۵۶ بيمار با علائم باليني مشکوك به كرونا در مراكز درماني استان بستري شده اند.
 
دکتر شیرانی، تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی را  ۹۶۶ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد ترخيص شدگان که به صورت قطعي به کرونا مبتلا شده و بهبود يافته‌اند ۱۷۵ نفر بوده است.
 
وی گفت: هم اکنون ۶۲ بیمار در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

دکتر شیرانی افزود: با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۹ بیمار مشکوک دیگر طي ۲۴ ساعت گذشته ، مجموع موارد مبتلا از آغاز بيماري که نتايج آزمايش آن‌ها مثبت اعلام شده  است به ۲۲۱ نفر رسيد.
 
به گفته وی،  خوشبختانه طی ۲۴ساعت گذشته ، فوتی ناشی از ابتلا به بیماري نوپديد کوويد ۱۹ در استان گزارش نشده است و تعداد فوتي هاي ناشي از ابتلا به اين بيماري همان ۲۲ مورد مي باشد.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۱۰:۳۴:۲۶

14 Apr 2020