۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۳۸۲۹۶
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری:

توسعه اینترنت روستایی و اینترنت پرسرعت از از اقدامات انجام شده در حوزه آی سی تی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه تلفن ثابت، اینترنت روستایی و همچنین بالابردن ضریب نفوذ تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت پرسرعت از اقدامات انجام شده در حوزه ICT می باشد.
توسعه اینترنت روستایی و اینترنت پرسرعت از از اقدامات انجام شده در حوزه آی سی تی
به گزارش جهانبین نیوز، در نشست خبری که با حضور مدیران کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات، پست، پست بانک، زیر ساخت و مخابرات استان چهارمحال و بختیاری انجام شد مدیران مربوطه گزارشات اقدامات انجام شده و همچنین اعلام برنامه های آتی حوزه ICT در سطح استان را تشریح نمودند.

مرتضی بلالی مدیر کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات از سال 1388 بعد از خصوصی سازی شکل گرفت و از سال 1392 در استان چهارمحال و بختیاری رسما شروع به کار کرد افزود: توسعه تلفن ثابت، اینترنت روستایی و همچنین بالابردن ضریب نفوذ تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت پرسرعت از اقدامات انجام شده در حوزه ICT می باشد.

بلالی ضمن اشاره به آمار سازمان تنظیم مقررات افزود: هم اکنون بیش از یک میلیون سیمکارت در استان استفاده می گردد که همراه اول با ضریب نفوذ 76.60 درصد اولین اپراتور استان، ایرانسل با 21.34 و رایتل با 0.91 در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی افزود: همچنین تا پایان دهه فجر امسال اکثر شهرها از بستر 4G بهره مند می شوند و اپراتور ها مکلف به این امر می باشند، در بحث پوشش جاده ای همراه اول با پوشش 75.04 درصدی در رتبه نخست، ایرانسل با 50.10 درصد پوشش و رایتل با 13.29 درصد در رتبه های بعد قرار دارند همچنین در دو بخش مشترکین ثابت و سیار 593292 مشترک، شامل 501866 مشترک سیار و 91426 مشترک ثابت وجود دارد و در بخش اینترنت پرسرعت ADSL در حال حاضر تعداد 139424 پورت منصوبه و 91426 پورت فعال در سطح استان با ضریب نفوذ 45.53 درصد فعال می باشد.

در ادامه عنایی مدیرکل اداره پست استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود 307 واحد پستی فعال در سطح استان افزود: 48 واحد پستی شهری و 52 واحد پستی روستایی در استان وجود دارد که 8.1 درصد دولتی و 91.9 درصد به صورت خصوصی اداره می شود، همچنین 33 خط حمل و نقل فرعی و اصلی با طول مسیر 3650 کیلومتر با مجموع 456 نفر پرسنل در حال خدمت رسانی می باشند.

وی ادامه داد: در بخش ارتباط با صنایع با ارسال 36728 مورد مرسوله به رشد 143 درصدی رسیده که رتبه اول کشوری را کسب کردیم، همچنین از دیگر اقدامات راه اندازی تاکسی اینترنتی کارسی در سطح استان و از اقدامات آینده راه اندازی پیک پست که به صورت وب اپلیکیشن می باشد و تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

در ادامه سقایی مدیر کل ارتباطات زیرساخت استان با اشاره به اینکه وظیفه این سازمان نگهداری، بهره برداری، مدیریت و توسعه تجهیزات منصوبه در شبکه مادر مخابرات است افزود: در حال حاضر 10 ایستگاه ماکروویو و پایانه فیبر نوری در استان وجود دارد که با 90 کیلومتر فیبر نوری در حال توسعه می باشد، پهنای باند ورودی به استان 44 گیگ بوده که در حال حاضر هفت گیگ از آن در حال بهره برداری است.

یزدانی مدیرکل پست بانک استان با بیان اینکه این سازمان از سال 1375 به عنوان یک بانک تخصصی در حوزه IT کشور باپنج  شعبه و 220 باجه شهری و روستای اقدام به فعالیت نمود افزود: در حال حاضر 38 دستگاه ATM در سطح استان فعل است که 26 درستگاه در روستاهای استان فعال هستند و روند اضافه کردن دستگاه های ATM ادامه دارد.

وی بیان داشت: 850 دستگاه پوز در سطح استان نصب و فعال سازی شده است، در زمینه تسهیلات در حوزه اقتصاد مقاومتی 2 هزار و 325 مورد تسهیلات به مبلغ 402 میلیارد ریال که یک هزار و 325 مورد به ارزش 237 میلیارد ریال در روستاها پرداخت شده است.

یزدانی در انتها گفت: در سال 96 با پرداخت 315 فقره تسهیلات به ارزش 116 میلیارد ریال و ایجاد 253 شغل پایدار در نقاط روستایی حایز رتبه دوم کشوری شدیم.


پایان پیام/۱۰۲۴ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۳۴:۴۲

16 Jan 2020