۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۲۷۹۱۷
امام جمعه لردگان:

ديد و بازديد، صله ارحام و کمک به فقرا در ايام عيد نوروز نبايد فراموش شود

امام جمعه لردگان، با تأکيد بر اينکه عيد نوروز فرصت مناسب براي صله ارحام است، گفت: عيد نوروز، بهترين فرصت براي ديد و بازديد و زدودن کينه از دل و رفع کدورت و ناراحتي‌ها است.
ديد و بازديد، صله ارحام و کمک به فقرا در ايام عيد نوروز نبايد فراموش شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سلام لردگان، حجت الاسلام انصاري امام جمعه لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته ، ضمن آرزوي سالي پراز خير و برکت افزود: عيد نوروز فرصت مناسبي براي انجام فريضه صله ارحام است، نوروز، بهترين فرصت براي ديد و بازديد و انجام صله ارحام بوده و بايد سنت حسنه صله ارحام در عيد نوروز احيا و افزايش يابد که موجب زدودن کينه از دل و رفع کدورت و ناراحتي‌ها بين افراد مي‌شود.

انصاري افزود: عيد نوروز، از جمله اعيادي است که قدمتي ديرين و گستره‌اي وسيع دارد. ملت‌هاي گوناگون از جمله ايرانيان، از عهد باستان تا به حال اين مراسم را با آداب و رسومي خاص برگزار مي‌کنند. اين سنت حسنه که با حلول بهار و نو شدن طبيعت همزمان شده آداب و رسوم زيبايي در دل خود دارد که مورد توجه و سفارش آئين مقدس اسلام بوده است.

وي ادامه داد: ديد و بازديد و صله ارحام، عيادت مريضان، دستگيري از فقرا و مستمندان، ذکر و توجه قلبي و لساني به خداوند متعال و توسل به اهل البيت(ع)و... از جمله سنت‌ها و آداب و رسومي هستند که در سال نو در ميان مردم ما رايج‌اند.

خطيب نماز جمعه  لردگان تاکيد کرد : کمک به فقرا در ايام عيد نبايد فراموش شود وهمه ما موظف به کمک به نيازمندان هستيم.

حجت الاسلام والمسلمين انصاري در بخش ديگر سخنان خود گفت:  دشمني استکبار فراموش شدني نيست ،آمريکا شيطان بزرگ است وهرگز تغيير ماهيت نخواهد داد. و دو کشور آمريکا ورژيم صهيونيستي اسرائيل مظهر شيطان بزرگ هستند ورابطه با اين دو ممنوع  مي باشد.
وي افزود:  پيشرفت و عزت ما بايد همه جانبه و درون زا باشد و با تکيه بر ظرفيت هاي دروني کشور پيشرفت محقق ميشود .
انصاري در پايان گفت: اگر اقتصاد مقاومتي که رهبر معظم انقلاب بارها به آن اشاره داشتند را مورد توجه قرار دهيم ، مشکل اشتغال و ديگرمشکلات کشور حل شدني است و همه بايد در فکر اقتصاد مقاومتي با رويکرد توليد و قناعت در مصرف طبق چارچوب دين باشيم. و از وابستگي به کشورهاي بيگانه  بپرهيزيم و در مقابل آنها بايستيم.
انتهاي پيام1022ج /630 ل
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۳۹:۲۸

3 Jan 2020