:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> جهان بین - ديد و بازديد، صله ارحام و کمک به فقرا در ايام عيد نوروز نبايد فراموش شود - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه لردگان:

ديد و بازديد، صله ارحام و کمک به فقرا در ايام عيد نوروز نبايد فراموش شود

سایت خبری سلام لردگان , 28 اسفند 1394 ساعت 15:02

امام جمعه لردگان، با تأکيد بر اينکه عيد نوروز فرصت مناسب براي صله ارحام است، گفت: عيد نوروز، بهترين فرصت براي ديد و بازديد و زدودن کينه از دل و رفع کدورت و ناراحتي‌ها است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سلام لردگان، حجت الاسلام انصاري امام جمعه لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته ، ضمن آرزوي سالي پراز خير و برکت افزود: عيد نوروز فرصت مناسبي براي انجام فريضه صله ارحام است، نوروز، بهترين فرصت براي ديد و بازديد و انجام صله ارحام بوده و بايد سنت حسنه صله ارحام در عيد نوروز احيا و افزايش يابد که موجب زدودن کينه از دل و رفع کدورت و ناراحتي‌ها بين افراد مي‌شود.

انصاري افزود: عيد نوروز، از جمله اعيادي است که قدمتي ديرين و گستره‌اي وسيع دارد. ملت‌هاي گوناگون از جمله ايرانيان، از عهد باستان تا به حال اين مراسم را با آداب و رسومي خاص برگزار مي‌کنند. اين سنت حسنه که با حلول بهار و نو شدن طبيعت همزمان شده آداب و رسوم زيبايي در دل خود دارد که مورد توجه و سفارش آئين مقدس اسلام بوده است.

وي ادامه داد: ديد و بازديد و صله ارحام، عيادت مريضان، دستگيري از فقرا و مستمندان، ذکر و توجه قلبي و لساني به خداوند متعال و توسل به اهل البيت(ع)و... از جمله سنت‌ها و آداب و رسومي هستند که در سال نو در ميان مردم ما رايج‌اند.

خطيب نماز جمعه  لردگان تاکيد کرد : کمک به فقرا در ايام عيد نبايد فراموش شود وهمه ما موظف به کمک به نيازمندان هستيم.

حجت الاسلام والمسلمين انصاري در بخش ديگر سخنان خود گفت:  دشمني استکبار فراموش شدني نيست ،آمريکا شيطان بزرگ است وهرگز تغيير ماهيت نخواهد داد. و دو کشور آمريکا ورژيم صهيونيستي اسرائيل مظهر شيطان بزرگ هستند ورابطه با اين دو ممنوع  مي باشد.
وي افزود:  پيشرفت و عزت ما بايد همه جانبه و درون زا باشد و با تکيه بر ظرفيت هاي دروني کشور پيشرفت محقق ميشود .
انصاري در پايان گفت: اگر اقتصاد مقاومتي که رهبر معظم انقلاب بارها به آن اشاره داشتند را مورد توجه قرار دهيم ، مشکل اشتغال و ديگرمشکلات کشور حل شدني است و همه بايد در فکر اقتصاد مقاومتي با رويکرد توليد و قناعت در مصرف طبق چارچوب دين باشيم. و از وابستگي به کشورهاي بيگانه  بپرهيزيم و در مقابل آنها بايستيم.
انتهاي پيام1022ج /630 ل


کد مطلب: 27917

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/27917/ديد-بازديد-صله-ارحام-کمک-فقرا-ايام-عيد-نوروز-نبايد-فراموش-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir