۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۲۶۱۶۰
یادداشت:

نقد منصفانه مديران و کارگزاران يک ضرورت و يک راهکار برگزيده است

با هر نقدي بر آشفته نشويم و اگر چنانچه جايي از ما نقدي صورت گرفت اولا خويشتن داري کنيم و صبور و مهربان باشيم و بپذيريم که اين عمل در راستاي سالم سازي و اصلاح امور و نشان دادن نقاط تاريک کارمان انجام ميشود.
نقد منصفانه مديران و کارگزاران يک ضرورت و يک راهکار برگزيده است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر منوچهر دوستي فعال رسانه اي در ياداشتي نوشت:

با قبول نسبي اين واقعيت که هر کس املا و انشا مي نويسد غلط يا خطا هم خواهد داشت؛ تحقيق راه براي نقد همه مسئولان و کارگزاران بخشهاي مختلف در هر سه قوه باز مي شود، البته صرف اين راهگشايي کافي نيست.

ضعفها و کاستي ها و يا نداشتن ها يک امر عادي و معمول است، اما اين نبايد بهانه اي براي تضعيف و يا ناکارآمد نشان دادن و اصطلاحا سياه نمايي ديگران باشد.

نقد و نقادي شرايطي دارد که اولا بايد بر پايه انصاف و عدل باشد، بايد از توان تحليل نقاد برخوردار باشد، آنچه را که نقد ميکنيم نبايد تباه جلوه دهيم.

در بيان نقد به بهترين نحو تلاش کنيم و در کنار آن راهکارهاي کارشناسانه و محکمه و وجدان پسند به عامه ارايه دهيم.

در حين نقد خودمان را جاي فرد مقابل قراردهيم، حيثيت افراد را مد نظر قرار دهيم، قصدمان اصلاح امور و نشان دادن مشکلات و تنگناها و موارد مشابه باشد.

باور کنيم که با نقد ديگران رضايت پروردگار را تامين ميکنيم و از همه مهمتر فرد و جريان و مسول نقد شونده بايد اين ظرفيت و واقعيت را در خود ايجاد کند که اگر احيانا ضعف او و دستگاه تحت امرش بيان مي شود اين به عنوان ضديت و عناد و اعلام جنگ و درگيري فرد يا افراد و جريان نقد کننده با ايشان نيست.

بلکه قطعا مسوليت و محدوده و افراد و امکانات در اختيار او براي مدت کوتاهي در اختيار ايشان است و روزي از روزهاي بعدي يا پيش رو مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.

پس شايسته است با هر نقدي بر آشفته نشويم و اگر چنانچه جايي از ما نقدي صورت گرفت اولا خويشتن داري کنيم و صبور و مهربان باشيم و بپذيريم که اين عمل در راستاي سالم سازي و اصلاح امور و نشان دادن نقاط تاريک کارمان انجام ميشود.

در مرحله بعدي تلاش کنيم تا خوب بشنويم، خوب برنامه ريزي و اجرا کنيم.

شکستن آينه خطاست و پاک کردن مساله پاسخ به هر نقدي نيست، پسنديده تر آنست که خود شکنيم و از مسير اشتباه و به بيراهه رفتن بازگرديم.

نقد يعني سلامت جامعه نقد يعني دميدن روح توان و حرکت جديد در همگان و نوعي نگاه و موتور حرکت و منطق است.
 
انتهاي پيام1020ج /610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۵۹:۱۷

28 Dec 2019