۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
کد مطلب : ۲۶۱۴۱
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

جایگاه رهبری، جایگاه حزب و جناح خاصی نیست/ دفاع از شیعیان نیجریه وظیفه همه مسلمانان است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه ما شاهد اقدامات افرادی برای سست کردن جایگاه ولایت‌فقیه هستیم که در واقع می‌خواهند جناح و گروه خود را بر سر کار آورده و در جایگاه هبری قرار دهند در حالی‌که جایگاه رهبری جایگاه حزب و جناح خاصی نیست.
جایگاه رهبری، جایگاه حزب و جناح خاصی نیست/ دفاع از شیعیان نیجریه وظیفه همه مسلمانان است
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: ایستادگی رهبر و مقاومت مردم بود که باعث شد بابی که در مذاکرات گشوده شد ایجاد شود وگرنه دشمن آنچنان خواری و ذلتی را به کشور تحمیل می‌کرد که در تاریخ می‌ماند.

وی با تاکید بر اینکه مذاکره با دشمن انسان را به ذلت و خواری می‌کشاند و مذاکرات صورت گرفته به مصلحت کشور صورت گرفت و اگر ایستادگی رهبر نبود کشور در جایگاه کنونی قرار نداشت و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در مذاکرات به عنوان ولی امر مسلمین ایستادگی و اجازه نداد کشور در مقابل دشمن کوتاه بیاید.

نکونام بیان داشت: اگر کشور تحریم شد همه امتحان الهی است و این راهی است برای مقاوم شدن انسان‌ها و ایستادگی ما در برابر نفاق، استکبار و انواع انحرافات همگی امتحان الهی است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: دفاع از کشور یکی از وظایف مومن متقی است و این دفاع در دو عرصه عمل به دستورات دین و تلاش برای اینکه جامعه رنگ و جلای دینی به خود بگیرد صورت می‌پذیرد و برای این نوع از دفاع باید در برابر سست‌عنصرها، منحرففان و دنیاطلبان ایستاد و با همه آن‌هایی که با دین خدا مقابله می‌کنند جنگید.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه بعد از انقلاب جمهوری ایران اسلام را احیا کرد و به دنیا عرضه کرد بیان داشت: امروز دفاع از جمهوری اسلامی ایران دفاع از دین خدا است و افراد مومن دفاع از دین خدا را وظیفه خود می‌دانند.

وی به سوم دی روز ثبت احوال اشاره خاطرنشان کرد: روز ۲۷ آذر روز مبارزه با خشونت و افراطی‌گری است که باید تلاش شود چهره زیبای اسلام را به مردم عرضه کنیم و بدانیم اگر اسلام در جایی خشونت دارد برای مردم رحمت و رافت است.

نکونام با بیان اینکه اگر در اسلام با مفسدان برخورد می‌شود و خائنین و جنایتکاران اعدام می‌شوند هم برای آن‌ها خیر است و هم برای مردم و این است که اسلام دین رافت و مهربانی است و سراسر خیر و برکت است.

وی گفت: مستکبرین در دنیا با راه انداختن داعش و شیعه انگلیسی در صدد بدنام کردن شیعیان هستند واز طریق ترویج خشونت قصد شیعه‌هراسی در دنیا دارند.

نکونام به ۲۷ آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله مفتح و دو همراهش اشاره و خاطرنشان کرد: شهید مفتح هم در حوزه و هم در دانشگاه فعالیت داشت و روز شهادت وی به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفت.

وی هدف داشگاه و حوزه را یکی دانست و تاکید کرد: هر دوی این نهادها به تربیت اسنان می‌پردازند و باید این دو هدف واحد خود را در یک سفره قرار دهند.

وی هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) دانست و بیان داشت: امام حسن عسگری (ع) با همه محدودیت‌ها شیعه را قوت بخشید و زمینه را برای غیبت امام زمان (عج) فراهم ساخت.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۲ ربیع‌الاول را روز تولد پیامبر و آغاز هفته وحدت است و این هفته هفته فرصتی است برای وحدت شیعه و سنی چرا که ما با اهل سنت هیچ مشکلی نداریم و با هم زندگی می‌کنیم مشکل ما با تکفیری‌ها و افراطی‌گری‌ها است.

این مسئول حضور مجلس خبرگان  را بسیار مهم عنوان و افزود: دشمن می‌خواهد جایگاه ولایت‌فقیه را متزلزل کند در بحث خبرگان رهبری ما از شخص خاصی دفاع نمی‌کنیم و این درحالی است که رهبر بزرگ و فرزانه ما که ازسوی سیاست‌مداران بزرگ دنیا ستوده می‌شود نیازی به دفاع ما ندارد.

نکونام بیان اضافه کرد: متاسفانه ما شاهد اقدامات افرادی برای سست کردن جایگاه ولایت‌فقیه هستیم که در واقع می‌خواهند جناح و گروه خود را بر سر کار آورده و در جایگاه هبری قرار دهند در حالی‌که جایگاه رهبری جایگاه حزب و جناح خاصی نیست.

 وی بیان داشت: کار مجلس خبرگان نظارت بر رهبری نیست بلکه نظارت بر شرایط رهبری است و تنها در صورتی رهبر را عزل می‌کنند که رهبر از این شرایط یعنی عدالت، ایمان و تقوا عدول کند و نظارت رهبری درونی است از سوی مجلس و قانون اعمال نمی‌شود.

نکونام اضافه کرد: امروز دشمنان از بیرون و درون به دنبال انحراف در منصب رهبری هستند و باید بدانیم انحراف در منصب رهبری ستون انقلاب را نابود می‌کند چون انحراف در دولت یا نهادی نیست که اصلاح شود.

وی تاکید کرد: شکل‌گیری مجلس خبرگانی متشکل از انسان‌های مومن، شجاع و ایستاده در مقابل همه انحرافات را ضروری است و  حضور کسانی که در گدشته همراه امام بودند و اما در زمانی که شاهد مخدوش شدن خط امام بودند سکوت کردند در مجلس خبرگان رهبری خطرناک است و نباید به سوابق و عناوین افراد نگاه شود و فرد انتخاب گردد.

نکونام گفت: این مهم نیست که کسانی را انتخاب کنیم که همراه رهبر و امام یا منصوب به امام بودند بلکه باید کسانی انتخاب شوند که نوع تفکرشان به گونه‌ای باشد که به صیانت از انقلاب بپردازد.

وی در انتها با اشاره به کشته شدن هزاران شیعه در نیجریه گفت: آنانی که مظلومانه در نیجریه کشته شدند نیازمند دفاع همه مسلمانان هستند و ملت ایران باید صدای اعراض خود را به این جنایت به گوش همگان برساند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۱۵:۳۳

28 Dec 2019