۰
plusresetminus
دانش آموزان علاقمند به محيط زيست، جهت آشنايي با مباحث مربوط به تغييرات آب و هوايي در موزه تاريخ طبيعي چهارمحال و بختياري حضور يافتند.
موزه تاريخ طبيعي چهارمحال و بختياري ميزبان دانش آموزان علاقمند به آشنايي با تغييرات آب و هوا شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر، در بسياري از استان ها شاهد افزايش يک تا يک و نيم درجه اي دما، افزايش حوادث غيرمترقبه همچون؛ آتش سوزي جنگل ها در فصل هاي خشک، وقوع طوفان ها و سيل هاي مخرب، کاهش برف حتي در قله ها و کاهش بارندگي هستيم.

اين روند به عنوان روندي مستمر طي ۲.۵ دهه اخير ايران، لزوم برنامه ريزي دقيق براي مقابله و سازگاري با بحث تغييرات اقليم را بيش از پيش مي کند. به طور نمونه کاهش مصرف آب، مديريت دام و مديريت کشاورزي منجر به حفاظت بيشتر از عرصه هاي طبيعي و خاک در کشور خواهد شد.

از سوي ديگر تغيير الگوي شهرنشيني، کشاورزي، دامداري و صنايع در ايران مستلزم بازنگري و اصلاح جدي است و قرارگيري آنها در مسير توسعه پايدار ضروري است.

اراده و تعهد جمعي، آگاهي بخشي و اطلاع رساني به منظور جلب مشارکت همگاني براي مقابله و سازگاري با پديده تغييرات آب و هوايي به دليل تاثيرپذيري گسترده کشورمان از تغييرات اقليم در اين مقطع زماني اجتناب ناپذير است.

کودکان و نوجوانان نيز به عنوان يکي از مهمترين اقشار آموزش پذير جامعه، جهت اصلاح شيوه زندگي مورد توجه هستند. از اين رو، با هدف آشنايي دانش آموزان با تغييرات آب و هوايي، کارگاه آموزشي با حضور ۱۵۰ نفر از دانش آموزان دبستاني شهر فرخشهر در موزه تاريخ طبيعي استان برگزار شد.

در اين کارگاه، دانش آموزان ضمن بازديد از موزه و آشنايي با گونه هاي جانوري و گياهي استان، از نمايشگاه عکس بازديد نموده و مطالب زيست محيطي را در قالب نمايش و استندآپ کمدي فرا گرفتند.

انتهاي پيام530ب /1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۳۷:۵۶

31 Dec 2019