۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۲۵۹۱۹
دبيرکل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان در گفت‌وگو با کلار؛

شدت گرفتن "خط نفوذ" در چند سال اخیر/دانشگاه‌ها مي‌توانند در انتخابات امسال نقش تاثيرگذاري داشته باشند

عدم اجازه بازخوانی "فتنه"، فضای آزاد بررسی مسائل را از دانشجویان گرفته است
دبير کل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان گفت: خط نفوذ که دلبستگان به غرب و سياست‌ها و ايدئولوژي ليبرالي است متاسفانه در چند سال اخير در کشور شدت گرفته و مي‌خواهند آرمان‌هاي اوليه حضرت امام (ره) و شهدا را کم‌رنگ کنند.
شدت گرفتن "خط نفوذ" در چند سال اخیر/دانشگاه‌ها مي‌توانند در انتخابات امسال نقش تاثيرگذاري داشته باشند
به گزارش جهانبین نیوز، حسين زينليان بروجني در گفت‌وگو با کلار، اظهار داشت: دانشجويان به عنوان يکي از اقشار مهم در کشور بايد نسبت به وضعيت فرهنگي اجتماعي، اقتصادي و سياسي جامعه، با دغدغه و در نظر گرفتن آرمان‌ها با توجه بر واقعيت‌هاي موجود در کشور فعاليت داخل دانشگاه را کنار فعاليت علمي خود داشته باشند.

وي ضمن بيان اين که امروز در دانشگاه شاهد سردرگمي فعاليت دانشجويي و سياسي هستيم، گفت: جنبش دانشجويي اگر مقتدر باشد و به آرمان‌هاي اوليه خودش به ويژه جنبش دانشجويي مسلمان ايران مانند استکبارستيزي، عدالت‌خواهي و عزت‌طلبي پايبند باشد به خوبي مي‌تواند به وظايف خود عمل کند و نتايج مثبتي براي آينده کشور به دنبال داشته باشد.

دبيرکل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان با بيان اين که نفوذ يکي از کليد واژه‌هايي است که از اوايل انقلاب اسلامي ايران در سال ۱۳۴۲ با قيام ۱۵ خرداد کليد خورد، تصريح کرد: نفوذ مسئله مهمي بود اين که عده‌اي به باورهاي حرکت مردم، انقلابيون و امام راحل اعتقادي نداشتند ولي به دلايل مختلف با آن همکاري مي‌کردند.

زينليان گفت: سيستم نفوذ هم از جانب نيروهاي خارجي بود و افرادي که از لحاظ ايدئولوژي به کشورهاي ديگري مانند شوروي و آمريکا وابسته بودند که التقاطيون بعد از انقلاب را شکل دادند و هم عده‌اي که از داخل به دليل اختلاف سليقه‌ها و برداشت‌هاي مختلف نسبت به حکومت وارد انقلاب شدند و به مرور بعد از انقلاب ۱۳۵۷ با آن حرکت بزرگ مردمي به منافع مختلفي دست يافتند.

وي ادامه داد: ملت با بصيرت ايران پس از پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي نفوذي‌ها را شناسايي کرد و به مرور آنان را به حاشيه راند که امروز ديگر حتي از برخي آنها اسمي نيست.

زينليان بيان کرد: خط نفوذ که دلبستگان به غرب و سياست‌ها و ايدئولوژي ليبرالي است متاسفانه در چند سال اخير در کشور شدت گرفته و مي‌خواهند آرمان‌هاي اوليه حضرت امام (ره) و شهدا را کمرنگ کنند.

دبير کل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان افزود: دولت به عنوان مسئول فراهم‌کننده فضاي علمي، فرهنگي و سياسي در دانشگاه‌ها بايد اجازه ورود به فضاي سياسي و فرهنگي و بررسي تخصصي خيلي از مسائل را به دانشگاه‌ها بدهد و در يک فضاي بدون حاشيه و به دور از سياست‌زدگي مشکلات کشور بررسي شود.

وي گفت: متاسفانه جرياناتي مانند"کرسنت" که از طرف دولت جمهوري اسلامي به عنوان خط قرمز مطرح مي‌شود يا مسائلي مانند "فتنه" که بعضا اجازه نمي‌دهند بازخواني شود و يا حتي عده‌اي اجازه ورود فتنه‌گران به دانشگاه‌ها را ميدهند تا سخنراني کنند موجب مي‌شود که فضاي آزاد براي بررسي مسائل به صورت تخصصي گرفته شود.

زينليان اضافه کرد: دانشگاه‌ها مي‌توانند امسال در انتخابات نقش تاثيرگذاري داشته باشند به شرط اين که وارد فضاي حاشيه‌اي و خيلي از قواسالاري‌ها نشوند و به عنوان نيروي جريانات سياسي نقش بازي نکنند.

وي بيان کرد: دانشگاه‌ها با شناخت و درايتي که دارند مي‌توانند در بصيرت افزايي و تبيين شاخص‌هاي يک نماينده مفيد براي جامعه موثر باشند.

زينليان ادامه داد: امروز دانشجويان متاسفانه درگير مشکلات و دغدغه‌هاي هستند که دولت تدبير و اميد بايد به دنبال فکر جدي براي حل اين مشکلات باشد.

وي، مشکل اشتغال و خدمت سربازي را از جمله مشکلات دانشجويان دانست و گفت: دولت براي حل مشکلات خودروسازان وام ۲۵ ميليوني اختصاص مي‌دهد ولي از سوي ديگر براي جواناني که نياز به سه ميليون براي ازدواج دارند وام تخصيص داده نمي‌شود.

زينليان، جنبش دانشجوي ايران را تخصصي‌تر و مطالبه‌گرتر از گذشته دانست و گفت: اگر ديروز روز دانشجو را با شعار دادن و فرياد کشيدن مي‌شناختند امروز تشکل‌هاي دانشجويي مسائل را تخصصي‌تر بررسي مي‌کنند.

دبيرکل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان افزود: امروز در جنبش دانشجويي در بسياري از اطاق فکرها رصد مسائل اقتصادي، فرهنگي، جنگ نرم، رسانه و موارد متعدد ديگري داريم که در جنبش دانشجويي اول انقلاب نداشتيم و اين نشان‌دهنده آن است که جنبش دانشجويي علمي‌تر و تخصصي‌تر از گذشته شده است.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۱۷:۱۲

29 Dec 2019