۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۲۵۸۷۶
رئيس سازمان قضائي نيروهاي مسلح چهارمحال و بختياري:

دشمن براي استحکام پايه‌هاي نفوذ خود حتی از لباس خدمت به مردم هم استفاده ابزاری مي‌کند

دشمن بيشتر از آنکه به فکر نفوذ در تک تک افراد باشد قصد دارد در رده‌هاي تصميم‌گيرنده ورود پيدا کند و از آن رهگذر در درازمدت آنها را وادار به اتخاذ تصميماتي کند که مي‌تواند خطرناک باشد.
دشمن براي استحکام پايه‌هاي نفوذ خود حتی از لباس خدمت به مردم هم استفاده ابزاری مي‌کند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين، نفوذ يکي از موضوعاتي است که اين روزها دغدغه مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) شده است به طوري که ايشان در ديدار با فرماندهان بسيج با اشاره به ضرورت هوشياري دائم در مقابل شيوه‌هاي مختلف «دشمني سخت و نرم استکبار» خاطرنشان کردند: از جمله موضوعات بسيار مهم در دشمني نرم، استفاده از پروژه‌ «نفوذ» است.

رهبر انقلاب افزودند: برخي به طرح موضوع نفوذ واکنش نشان دادند و گفتند که از اين موضوع، استفاده‌ جناحي مي‌شود، البته اگر کساني از آن استفاده جناحي مي‌کنند، کار اشتباهي است اما اين حرف‌ها نبايد موجب غفلت از اصل موضوع «نفوذ» و فراموشي آن شود.

به خاطر اهميت اين موضوع پايگاه خبري تحليلي مشکات برين گزارش خبري در اين زمينه تهيه کرده است که در ادامه مي‌خوانيد.

حجت‌الاسلام  احمدرضا پورخاقان، رئيس سازمان قضائي نيروهاي مسلح چهارمحال و بختياري در خصوص موضوع نفوذ اظهار کرد: نفوذ از نظر لغوي به معناي اثر کردن در چيزي است و در مورد فرمايشات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) بايد عرض کنم منظور از نفوذ برنامه‌هاي پنهان دشمن براي ورود به جريان اصلي انقلاب و تحريف واقعيت و در نهايت منحرف کردن انقلاب از مسير واقعي خود است.

وي افزود: رهبر انقلاب بارها متذکر شده‌اند که دشمن با ظاهري خيرخواهانه و با قيافه‌اي مصلحانه وارد مي‌شود تا اعتماد ما را جلب کند اما مقصود و منظور واقعي او ضربه زدن از پشت سر است و راه‌هاي نفوذ هم فراوان است از ايجاد فروشگاه‌هاي مواد غذايي گرفته تا نفوذ در مطبوعات، حتي محاورات اجتماعي و ادبيات سياسي و نوع مصرف در جامعه و... به هر حال او به دنبال رخنه در فرهنگ و اقتصاد و حتي دستاوردهاي نظامي است.

 پورخاقان ادامه داد: البته همه بايد در هر پست و مقامي که هستند مواظب نفوذ دشمن باشند تا مبادا از دشمن بازي بخورند چون ابعاد نفوذ بعضي اوقات آنقدر پنهان و پوشيده است که ممکن است نوع، شيوه و روش عزاداري براي امام حسين (ع) نيز وسيله نفوذ دشمن گردد مانند شيعه انگليسي که رهبر معظم انقلاب در خصوص آن افشاگري فرمودند.

رئيس سازمان قضائي نيروهاي مسلح چهارمحال و بختياري بيان کرد: حتي به اسم عزاداري براي ائمه (ع) نيز ممکن است دشمن بخواهد فرهنگ مخرب خود را وارد اعتقادات مردم نمايد و در نهايت به پايه‌هاي انقلاب اسلامي ضربه وارد کند.

استفاده ابزاري از نفوذ

پورخاقان درخصوص استفاده ابزاري از نفوذ گفت: دراينجا بايد مواظب باشيم افرادي به بهانه اينکه فلان حرکت مي‌تواند از مصاديق نفوذ دشمن باشد براي از ميدان به در کردن حريف از موضوع نفوذ به عنوان يک حربه سياسي استفاده نکند و به بهانه نفوذ حريف را سرکوب نکند.

وي افزود: فلذا مقام معظم رهبري فرمودند: نبايداز مبحث مهم نفوذ استفاده ابزاري کرد و البته در مقابل نبايد هم به بهانه اينکه افراد از اين موضوع استفاده ابزاري مي‌کنند آن را ناديده گرفت.

 پورخاقان تصريح کرد: چون نفوذ دشمن واقعيتي است که امروز آن را مي‌بينيم، بايد جدي گرفته شود و اينکه هر جا افرادي در خصوص نفوذ دشمن افشاگري کنند فورا بگوييم اينها مي‌خواهند چوب لاي چرخ کارها بگذارند و به قول معروف به اين بهانه بخواهيم از اصلاح خود فرار کنيم و به جاي حل مسئله صورت آن را تغيير دهيم.

هدف تصميم‌سازي است

رئيس سازمان قضائي نيروهاي مسلح چهارمحال و بختياري با بيان اينکه هدف تصميم‌سازي است اظهار کرد: دشمن در امر نفوذ به دنبال آن است که با ورود در بين افراد صاحب نظر و مراکز تصميم‌گيري و در سطح کلان با رنگ و بوي خدمت به مردم و حتي انقلاب آنها را در مسير ارائه ديدگاه‌ها يا مصوباتي قرار بدهد که در درازمدت پايه‌هاي نفوذ خود را محکم کند و در نهايت موجب استحاله انقلاب شود.

وي گفت: فلذا دشمن بيشتر از آنکه به فکر نفوذ در تک تک افراد باشد قصد دارد در رده‌هاي تصميم‌گيرنده ورود پيدا کند و از آن رهگذر در دراز مدت آنها را وادار به اتخاذ تصميماتي کند که مي‌تواند خطرناک باشد.

فرق بين نفوذ موردي و جرياني

پورخاقان در خصوص فرق بين نفوذ موردي و جرياني بيان کرد: نفوذ موردي آن است که به دليل بي‌دقتي يا سهل‌انگاري در يک نقطه‌اي دشمن زيرک و تيزبين که به دنبال کسب فرصت براي تخريب و اثرگذاري در تمام مباني نظام مي‌باشد از آن سهل‌انگاري و قصور استفاده کند و نفوذ خود را اعمال کند ولي نفوذ جرياني اين‌گونه نيست.

وي در مورد نفوذ جرياني اشاره کرد: اين نفوذ يک فرايند است که دشمن با برنامه ورود مي‌کند و ابتدا نيز نتيجه تخريبي خودش را نشان نمي‌دهد بلکه در يک پروسه زماني تعريف شده به مقصود خود مي‌رسند که از آن به جريان‌سازي نيز ياد مي‌شود.

رئيس سازمان قضائي نيروهاي مسلح استان ادامه داد: در اين مقوله جريان مقصود دشمن نيست بلکه نتيجه‌اي که از آن جريان مي‌تواند براي نفوذ خود کسب کند بسيار مهم است.

پورخاقان افزود: به عنوان مثال نسبت به کاهش نرخ افزايش جمعيت سرمايه‌گذاري مي‌کند تا در درازمدت بتواند قدرت کار و دفاعي کشور را ضعيف کند يا فرهنگ بي‌مبالاتي نسبت به اخلاق اسلامي را رواج مي‌دهد تا حساسيت افراد در مقابله با طرح‌هاي استعماري کم‌رنگ شود.

وظيفه مردم و مسئولين

رئيس سازمان قضائي نيروهاي مسلح چهارمحال و بختياري با اشاره به وظيفه مردم و مسئولين تاکيد کرد: همه بايد توجه داشته باشند اولا با وجود ولي‌فقيه بصير و آگاه به زمانه اگر به دنبال تبعيت از دستورات ايشان باشند و نگاه‌شان به چراغ هدايت ايشان باشد گمراه نخواهند شد.

وي گفت: همانگونه که حضرت امام (ره) فرمودند پيرو ولايت‌فقيه باشيد تا مملکت آسيب نبيند ما اگر بنا به نص روايات از پيشواي عادل و آگاه به زمان خود عقب نمانيم و از او جلوتر نرويم بلکه پشت سر او حرکت کنيم و با بصيرت حرکت‌هاي اطراف خود را رصد نماييم قطعا دشمن نخواهد توانست در ما نفوذ کند.

وي ادامه داد: ثانيا حفظ وحدت است که در سايه اختلاف و ايجاد دودستگي و دو قطبي شدن جامعه دشمن به مقصود خود مي‌رسد.

 پورخاقان در پايان به آيه ۴۶ سوره شريفه انفال اشاره کرد:" وَأَطِيعُواْ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَلاَ تَنَازَعُواْ فَتَفْشَلُواْ وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَاصْبِرُواْ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ" از خدا و پيامبرش اطاعت کنيد و با يکديگر به نزاع برمخيزيد که ناتوان شويد و مهابت و قوت شما برود. صبر پيشه گيريد که خدا همراه صابران است.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۴۳:۰۱

30 Dec 2019