۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۲۵۶۸۵
کارشناس مسائل سیاسی:

مطالبه مردم از دولت این است که اجازه نفوذ به دشمنان را ندهد

کارشنارس و تحلیل گر مسائل سیاسی گفت: مطالبه مردم از دولت این است که دولت اجازه نفوذ به دشمنان را ندهد؛ چرا که دولت نقش مهمی درسبک زندگی مردم و تبیین سبک زندگی دینی دارد
مطالبه مردم از دولت این است که اجازه نفوذ به دشمنان را ندهد
معاون سیاسی سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام در گفتگو با  جهانبین نیوز پیرامون پروژه نفوذ گفت: نفوذ در اندیشه های اسلامی و دینی، سابقه طولانی دارد و می توان به جعل حدیث در عصر بعد از رحلت پیامبر اشاره کرد.

فریدون طاهری گفت: از دیگر مصادیق اولیه نفوذ در جامعه اسلامی که هدفش ایجاد اختلاف و تفرقه در جامعه اسلامی بود، از جدایی بین مردم و عترت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم می توان نام برد که منافقان صدر اسلام تلاش کردند با نفوذ مانع دسترسی مردم و جامعه اسلامی به عترت پیامبر شوند.

طاهری ادامه داد: وقتی حرف از نفوذ است یعنی دشمن در حال برنامه ریزی است تا شما به هدفتان نرسید. دشمنان انقلاب اسلامی نیز تلاش‏های مختلفی برای نفوذ در جامعه اسلامی شده تا انقلاب به اهداف و آرمانهایش نرسد؛ اگرچه هوشیاری امام و رهبرانقلاب و آگاهی مردم مانع از تحقق اهداف دشمنان و نفوذی ها شد؛ اما در مقاطعی هم مشکلاتی را برای جامعه اسلامی بوجود آوردند.

وی درباره رسالت بسیج و نقش این نهاد انقلابی در مقابله با پروژه نفوذ گفت: یکی از نهادهائی که از بدو انقلاب برای برخورد با پروژه نفوذ تلاش کرده است بسیج است که این رسالت مهم را اکنون نیز بر دوش دارد؛ چرا که پاسداری از انقلاب اسلامی یکی از وظائف اصلی بسیج است و می طلبد تا این نهاد مواظب نفوذ در بدنه و ارکان نظام اسلامی باشد.

معاون سیاسی سپاه استان چهارمحال و بختیاری افزود: وظیفه بسیج در مقابله با جنگ نرم آشکار کردن و آگاه سازی است که این آگاه سازی نخست در بدنه بسیج و شامل مسئولین و فرماندهان می شود که در سطح بعدی اقشار بسیج باید در بدنه جامعه سرازیر شوند و به آگاه سازی جامعه بپردازند.

این کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر نفوذ دشمنان، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در مدت کوتاهی بیش از هفتاد بار به جریان نفوذ دشمن اشاره کردند که این یعنی احساس خطر؛ چرا که وقتی رهبر و سکان دار انقلاب به موضوعی هشدار می دهند یعنی باید نسبت به آن موضوع حساسیت ویژه ای داشت.

وی، تبیین منویات و دیدگاه های رهبر انقلاب را از دیگر وظایف بسیج دانست و درباره عرصه های مختلف نفوذ در کشور خاطر نشان کرد: دشمن به دنبال نفوذ در عرصه های مختلف امنیتی، فکری، فرهنگی اقتصادی و سیاسی است تا بدین وسیله مانع رسیدن انقلاب به اهدافش شوند.

طاهری، ادامه داد: بسیج در حوزه اقتصادی به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی که اقتصادی پیش برنده و درون زاست بوده که تنها راه جلوگیری از نفوذ در عرصه اقتصادی نگاه به اقتصاد مقاومتی است.

معاون سیاسی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، تصریح کرد: در حوزه امنیتی، دشمن به دنبال ایجاد فاصله و اختلاف بین حاکمیت و مردم است و بسیج به عنوان پیونده دهنده حاکمیت و مردم انجام وظیفه می کند که اقشار مختلف بسیج گویای این موضوع است.

وی درباره اهمیت نفوذ در عرصه فرهنگی و فکری اظهار کرد: در حوزه داخلی مهم ترین عرصه نفوذ عرصه فکری و فرهنگی است که نقش بسیج جدی و حساس است.

طاهری، برگزاری دوره های بصیرت افزایی و فعالیت بسیج اقشار مانند اساتید، دانشجویی و دانش آموزی و ... را از نمونه های حضور موثر بسیج در این عرصه برشمرد.

این کارشناس مسایل سیاسی، درباره نحوه نفوذ استعمارگران عنوان کرد: شیوه استعمار برای نفوذ این است که نخست ملتی را تحقیر می کنند، سپس داشته هایش را تخریب می سازند تا بتوانند نگاه مورد نظر خود را که نگاه ضد فرهنگی است حاکم کنند.

طاهری، گفت: اگر ما بگونه ای بیاندیشیم که آنها می خواهند و به گونه ای رفتار کنیم که آنان می خواهند و در سبک زندگی و سبک آموزشی پیرو خواسته آنان باشیم و ملت احساس ضعف کند و هژمونی سلطه را بپذیرد، آنگاه نفوذ محقق شده است.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال این است که با بزرگنمایی تفاوت ها در تاکتیک ها و روش ها مردم را ناامید و نظام را ناکارآمد جلوه دهد؛ بنابراین هر قدر کارآمدی نظام بیشتر شود اثرگذاری نفوذ کمتر است.

این کارشنارس و تحلیل گر مسائل سیاسی گفت: ابزارهای پروژه نفوذ در عرصه های مختلف مشترک هستند مانند؛ دانشگاهها و مراکز علمی، رسانه ها و ... که دشمن سعی در نفوذ در این مراکز حساس را دارد که با افشا گری و رو کردن دست دشمن می توان نقشه دشمن را نقش برآب کرد چون غفلت و بی تفاوتی و عدم آگاهی مردم و مسئولان، بستر نفوذ دشمن را فراهم می کند.

معاون سیاسی سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام درباره نقش و جایگاه دولت در مقابله با نفوذ خاطر نشان کرد: دولت به عنوان عضوی از نظام اسلامی اگر بخواهد توفیقی کسب کند و به اهدافش برسد، باید مواظب نفوذ دشمنان باشد و به آنها اعتماد نکند.

وی افزود: انتظار و مطالبه مردم از دولت مقابله با پروژه نفوذ است که مواظب باشد در بدنه خود توافق و تعهدی را نپذیرد که منجر به نفوذ دشمنان در نظام اسلامی شود؛ چرا که بخش زیادی از عملکرد ها و کارکردها بر عهده دولت می باشد.

طاهری در باره سابقه نفوذ افرادی که نگاه به بیرون دارند در دولتها گفت: سابقه نفوذ برخی مسئولین با نگاه به بیرون در دولت به ۱۵۰ سال گذشته برمی گردد که این نگاه مورد تائید نظام نیست؛ چرا که نظام بدنبال نگاه هویت زا و درون زاست و بواسطه همین نگاه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

معاون سیاسی سپاه استان چهارمحال و بختیاری، ادامه داد:‌ مطالبه مردم از دولت این است که دولت اجازه نفوذ به دشمنان را ندهد؛ چرا که دولت نقش مهمی درسبک زندگی مردم و تبیین سبک زندگی دینی دارد، مبادا حضور برخی از افرادی که دشمنی شان با نظام ثابت شده است همچون فابیوس و جک استراو زمینه ساز نفوذ دشمن شود.

این تحلیل گر مسائل سیاسی در رابطه با برجام و زمینه های نفوذ در کشور در دوران پسابرجام نیز،گفت: برجام باید فرصتی شود تا بتوانیم حرفهایمان را به دنیا بزنیم، کالاهایمان را به دنیا بفروشیم با مردم دنیا ارتباط برقرار کنیم تا پیام انقلاب اسلامی را به آنها برسانیم و احکام دین را جاری و ساری کنیم یعنی خروجی هایمان باید بیشتر از ورودی هایمان باشد.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۲۴:۲۵

19 Feb 2020