۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۲۵۱۵۶
معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری:

لزوم برگزاری هفته کتاب با کرامت بالا به عنوان یک رویداد فرهنگی

معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: ما باید آثار فرهنگ مکتوب و شفاهی را پاس بداریم چرا که این فرهنگ مکتوب و شفاهی می تواند بر قوام بخشی یک جامعه ، یک ملت و قوم اثر بخش باشد.
لزوم برگزاری هفته کتاب با کرامت بالا به عنوان یک رویداد فرهنگی
به گزارش جهانبین نیوز، در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، محمد رضا رئیسی مدیرکل امور شهری استانداری، آهنجیده مشاور استاندار در امور دانشگاهها، ایزدپناه مشاور فرهنگی استاندار، خانم حبیبی مدیرکل امور اجتماعی استانداری، در محل دفتر استاندار و با حضور کلیه اعضا انجمن و روسای ادارات کتابخانه های عمومی سراسر استان برگزار شد خدابخش مرادی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداربه دلایل ماندگاری قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: یقینا بعد از نگاه آرمانی و الهی ابا عبدا.. و روح بلند در حوزه نظری و عملی، اتکال و اتصال به حضرت ربوبی، عظمت فاجعه و اوج ایثارگری، یکی دیگر از عوامل ماندگاری این موضوع مکتوب کردن این واقعه است، مقاتل مختلفی بر این فاجعه نوشته شده که بر ماندگاری حادثه عاشورا تاثیر داشته است.

مرادی ادامه داد : اینکه گفتند و نوشته شد و عاشورا به یک فرهنگ اثربخش و جهت دار تبدیل شد یقینا باید به نقش اثر بخش کتابت اذعان داشت .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بیان داشت: ما باید آثار فرهنگ مکتوب و شفاهی را پاس بداریم چرا که این فرهنگ مکتوب و شفاهی می تواند بر قوام بخشی یک جامعه ، یک ملت و قوم اثر بخش باشد.

وی افزود: معتقدم در تاریخ هر استان و منطقه رخدادهای مختلفی وجود دارد که آنچه می تواند بر پویایی یک جامعه اثربخش باشد رویدادهای فرهنگی هر جامعه است، رویدادهای فرهنگی می تواند برگهای زرینی را در جبین استان و منطقه ایجاد کند که هفته کتاب یکی از این رویدادهای فرهنگی است.

مرادی گفت: سعی کنیم رخدادهای فرهنگی را عام کنیم و به جریان فرهنگی تبدیل کنیم؛ همه با همه بضاعت خود ، همه ارگانها، اصحاب رسانه ، صدا و سیما، تریبون داران نماز جمعه و جماعت، دانشگاهها ، دستگاههای اداری ، هیئت های مذهبی و مدارس و این را به یک فرهنگ تبدیل کنیم ، نباید هفته کتاب با مظلومیت شروع و پایان یابد که این زیبنده جامعه ما نیست.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۰:۰۶

3 Mar 2020