۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۱۹۸۱۷
گفتگوي تفصيلي با مسئول بسيج دانشجويي استان چهارمحال و بختياري:

امثال علي مطهري، يا فعاليت خود را در راستاي حرکت مجرمين فتنه، تعريف کرده اند يا حقيقتا خود را به خواب زده اند/ خاتمي مجري تئوري هاي غرب بود

احمد راستينه گفت: بزرگترين گناه سيد محمد خاتمي، تلاش براي غلبه گفتمان چهره هاي تئوريک مخالف نظام از جمله بشيريه و قاضيان بر گفتمان اصيل و آرمان انقلاب اسلامي حضرت امام(ره) بود.
امثال علي مطهري، يا فعاليت خود را در راستاي حرکت مجرمين فتنه، تعريف کرده اند يا حقيقتا خود را به خواب زده اند/ خاتمي مجري تئوري هاي غرب بود
به گزارش جهانبین نیوز، پس از انتخابات رياست جمهوري 88، حوادثي گام به گام به وقوع پيوست و موجب ايجاد فتنه اي عظيم در کشور شد، فتنه اي که 8 ماه به طول انجاميد و سرانجام در نهم دي ماه 88 با حماسه اي به پايان رسيد. در همین خصوص سایت تحلیلی منطقه آزاد، گفتگويي با احمد راستينه، کارشناس ارشد روابط بين الملل ترتيب داده ايم که بدين شرح است:

منطقه آزاد: با تشکر از فرصتي که در اختيار قرار داديد، اخيرا بحث هاي بسياري از سوي افراد مختلفي با محوريت بخشش و گذشت اتفاقات فتنه 88 مطرح شده است، به نظر شما آيا موضوع فتنه 88 با گذشت يک فرد حل مي شود؟

احمد راستينه:بسم ا.. الرحمن الرحيم. فتنه 88 کشور را تا لبه پرتگاه برد، شکاف هاي عميق و گسل هاي بزرگ اجتماعي تقابل مردم با مردم اختلاف هاي عميق قوميتي و عدم شفافيت برخورد بخشي از روحانيت با حاکميت را به همراه داشت،  در فتنه جرم هاي بزرگ اتفاق افتاد، جرم هايي که امنيت ملي را به مخاطره انداخت، جرم هايي که هويت و ماهيت انقلاب اسلامي را نشانه گرفت ، به عبارتي فتنه 88 خط انحراف قبل از انقلاب 57 که توسط جبهه ملي گرا و نهضت آزادي و جريان شيفته غرب را بار ديگر در صفحه سياسي ايران زنده کرد اين جرم ها با بخشش يک فرد يا چند فرد، نه موضوعيت جرم پاک مي شود و نه حتي چنين اجازه اي وجود دارد که از  جرم ها چشم پوشي شود و امروز با روشن شدن صحنه مردم اجازه نمي دهند که اين جرم هاي  بزرگ ناديده انگاشته شوند و در اصل مطالبه گر محاکمه فتنه گران خود مردم هستند.
 

منطقه آزاد:به نظرتان مرز بين اصلاح طلبان و فتنه گران کجاست؟ آيا اصلاح طلبان مخصوصاً مسئولان اصلاح طلب حامي فتنه گران هستند يا حد و مرزي با آنها دارند؟

احمد راستينه:مشکل اصلي اصلاح طلبان اين است که جريان اصلاح طلبي خود را آشکار و شفاف مبتني بر آرمانهاي انقلاب اسلامي معرفي نمي کند، به عبارتي رگه هاي غرب گرايي در جريان اصلاح طلبي بعضا آنچنان برجسته مي شود که احساس مي شود جريان اصلاح طلبي خود را نه در بستر آرمانهاي انقلاب بلکه تحت عنوان اپوزيسيون و در تقابل با حاکميت جست و جو مي کند اما اگر مراد از اصلاح طلبي جريان دلسوز تغيير رويه هاي غلط حاکم بر جريان مديريتي کشور باشد و جريان اصلاحات با مرزبندي آشکار و شفاف تاکيد خود را بر تعالي ايران اسلامي مبتني بر اصلاح رويه ها و اقدامات اجرايي تعريف نمايد، اين جريان هيچ سنخيتي با فتنه ندارد همچناني که بخشي از سياسيون فعال اصلاحات خود را از اين طيف معرفي مي کنند و التزام خود را به مباني و انديشه هاي حضرت امام(ره)  شفاف و عملا نشان داده اند.

لذا اين اصلاح طلبي امروزه نيز پيروي از خط امام را در تبعيت از ولي فقيه و انديشه هاي رهبري دنبال مي کند، ما اين اصلاح طلبي را که خط امام را در تبعيت از ولايت فقيه جستجو مي کند براي کشور لازم مي دانيم و ميان آنها و فتنه گران تفاوت قائليم.

 منطقه آزاد:اين فتنه يک باره و ناگهاني ايجاد نشد و داراي مقدماتي در طول ساليان گذشته داشته است، به نظر شما اين مسير فتنه چگونه بود؟

احمد راستينه: خط انحراف که فتنه 88 را رقم زد مسئله ي اصلي اش 22 خرداد نبود بلکه 22 بهمن بود .سال 57 نهضت آزادي و جبهه ملي که تصور مي کردند بخش عمده اي از حرکت هاي مردمي  به آنها وابسته است تلاش مي کردند با طرح شعار مصدق که شاه سلطنت کند نه حکومت بار ديگر نقشه شوم استکبار در  کودتاي 28 مرداد 1332 زنده کنند و انقلاب را 25 سال ديگر به عقب برانند. خط انحراف هايي را در دولت هاي مختلف مشاهده کرده ايم، در دولت هاشمي بزرگترين خط انحراف اشرافي گري و گشاده دستي مديران با بيت المال بود تا علنا زهد به عنوان مانع حرکت به جلو تلقي شود و عدالت مهمترين ارزش اجتماعي اسلام به ضد ارزش تبديل گردد.

توسعه در جايگاه ارزش قرار گرفت و معنويت شخصي شد، خط انحراف تا آنجا پيش رفت که شکست استخوان پا برهنگان در زير چرخ هاي توسعه صورت گرفت. از اين بستر بود که سيد محمد خاتمي با شعار توسعه سياسي قدرت گرفت و حلقه هاي انحراف دوران سازندگي بر مناصب حساس نظام مسلط شدند، خاتمي که راي به خود را  تغيير نظام  تصور  مي کرد، با هدايت روزنامه هاي  زنجيره اي، سازمان مجاهدين انقلاب تحت  مديريت بهزاد نبوي و مصطفي تاج زاده تلاش نمود تا بستر گفتمان انقلاب را تغيير دهد، به عبارتي با راه يافتن حلقه کيان به وزارت کشور، عبدالله نوري و تاج زاده به ستاد اصلي مهندسي تغييرات سياسي در نظام يعني وزارت کشور مسلط شدند، بزرگترين گناه سيد محمد خاتمي، تلاش براي غلبه گفتمان چهره هاي تئوريک مخالف نظام از جمله بشيريه و قاضيان بر گفتمان اصيل و آرمان انقلاب اسلامي حضرت امام بود، سيد محمد خاتمي با شعار توسعه سياسي نه به دنبال تقويت احزاب و جريانهاي سياسي انقلاب اسلامي بود که اگر اين بود، مايه مسرت بود بلکه در شعار توسعه سياسي و جامعه مدني عمدا مجري سياست هاي تئوري پردازان و نظام فکري غرب در جمهوري اسلامي بود، آنچه در فتنه 88 نمايان شد درسهاي تئوريک تئوري پردازان خاتمي در صحنه دانشگاهها و عملياتي کردن مولفه هاي انقلاب رنگين در ايران اسلامي بود ، خاتمي در فتنه 88جرمش به مراتب بيشتر از ديگر سران فتنه معروف است.
 
 
منطقه آزاد:نقش فرزندان آقاي هاشمي را در فتنه 88 چگونه ارزيابي مي کنيد؟

احمد راستينه: نخبگان بسياري بودند که با برائت از فرزندان خود بستر محاکمه جدي فرزندان خود را که از اصول تخطي کردند، فراهم نمودند اما فتنه 88، اين فرصت را از برخي نخبگان که فرزندانشان به وضوح در هدايت اغتشاشات و زياده خواهي جريان هاي سياسي معاند نقش داشتند، اين فرصت در فتنه غبارآلود 88 شامل حال اين خواص نشد، امروز جرم اين فتنه گران که پرونده هايشان در دست بررسي است آنچنان مشهود است که در دادگاه وجدان هاي بيدار که توده ميليوني مردم ايران است از پيش صادر شده است.  
 
منطقه آزاد:برخورد قضايي با عوامل فتنه نظير موسوي،کروبي و خاتمي و حاميان آن که بعضا مانند علي مطهري خود را از خواص مي دانند، از خواسته هاي مردم است. به نظر شما چه عواملي باعث شده که تاکنون اين اتفاق نيفتاده است؟


احمد راستينه:مطالبه جدي امروز مردم ايران از دستگاه قضا برخورد قاطع با جرم هاي سران فتنه است. ما نمي دانيم چه ملاحظاتي وجود دارد که بعضا اين برخورد قاطع را تحت الشعاع قرار ميدهد،  مقام معظم رهبري با صراحت از دست اندرکاران گراميداشت ستاد 9 دي ميخواهند که شعارهاي اصلي مردم و خواست هاي آنها در9 دي 88 پيگيري شود، از شعارهاي مهم و مطالبات جدي مردم در حماسه 9 دي برخورد با فتنه گران بود، البته امروزه خواص بايد مواظب باشند تا فاصله خود و مرزبندي خود با سران فتنه و فتنه گران را به وضوح روشن کنند، اگر اشخاصي که تلاش مي کنند خود را به عنوان خواص معرفي کند، بوي فتنه  از موضع گيري هايشان به مشام برسد و مرزبندي جدي با فتنه گران از آنان ديده نشود، طبيعتا جرم هاي سران فتنه در تساهل انگاشتن اين گونه خواص به آنها تسري پيدا مي کند و طبيعتا امروز هيچ کسي نمي خواهد در مدافع مجرم باشد، مگر اينکه  فعاليت خود را در راستاي حرکت مجرمين، تعريف کند يا حقيقتا خود را به خواب زده باشد و فتنه 88 را فهم نکرده باشد.

منطقه آزاد:برخي معتقدند که بايد با سران فتنه با رافت اسلامي برخورد شود، به نظر شما اين نوع نگاه چه قدر مبتني بر واقعيات است و اساسا امکان پذير است؟

احمد راستينه:رافت اسلامي هميشه شامل حال همه افراد بوده است حتي مجرمان  اما بهره مندي از اين رافت شرايطي دارد، گاهي جرم فردي است گاهي اجتماعي، گاهي هم مقوله جهاني پيدا مي کند. برخورد اسلام با اينگونه مجرمان متفاوت است، جرم فتنه گران نه فردي و نه اجتماعي در سيطره جغرافيايي ايران اسلامي بلکه در يک حوزه جهاني قرار دارد، فتنه گران همزمان دو محور انقلاب را نشانه گرفتند، در بعد ملي اعتماد ملت به نظام را نشانه گرفتند و در بعد جهاني استقلال نهضت هاي آزادي بخش و ملت هاي آزاده بيدار شده، اعتماد اين هارا به الگوي عملي خود يعني نظام جمهوري اسلامي را نشانه گرفتند، جرم فتنه گران آنچنان عميق است که بهترين رافت اسلامي براي آنها، تطهير کردن آنها از اين جرم نابخشودني است و اين جز اجراي دستورهاي الهي مقدور نيست.

منطقه آزاد: با تشکر از فرصتي که در اختيار ما قرار داديد.

احمد راستينه: خواهش مي کنم، موفق باشيد.

انتهای خبر/ 1024ج

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۰۹:۵۱

16 Jan 2020