۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۱۸۸۷۱
رائفی پور در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد:

در دنياي رسانه اي امروز بدون اينکه بخواهيد، مديريت مي شويد

در دنياي رسانه اي امروز بدون اينکه بخواهيد، مديريت مي شويد، مردم در زندان قرار دارند ولي ميله هاي زندان را نمي بينند و چون نمي بينند به فکر آزادي نيستند و فکر مي کنند آزادند.
در دنياي رسانه اي امروز بدون اينکه بخواهيد، مديريت مي شويد
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از خبرنگار منطقه آزاد، علي اکبر رائفي پور صبح امروز در همايش ماهواره؛ شبکه هاي اجتماعي و جريان هاي انحرافي در جمع دانشگاهيان دانشگاه آزاد شهرکرد گفت: ما بايد به دنبال تربيت خودمان باشيم و به مردم بفهمانيم که بعضي چيزهايي که در مقابلشان قرار مي گيرد تحليل ندارد، فقط آسيب دارد، فيلم هاي مستهجن و خانوادگي که غرب در ماهواره ها پخش مي کند قطعا روي رفتار ما تاثير مي گذارد.

وي افزود: در دنياي رسانه اي امروز بدون اينکه بخواهيد، مديريت مي شويد، مردم در زندان قرار دارند ولي ميله هاي زندان را نمي بينند و چون نمي بينند به فکر آزادي نيستند و فکر مي کنند آزادند.

رائفي پور تصريح کرد: تکنولوژي هاي جديد هر روز در راهند و نمي شود دور کشور را سيم خاردار کشيد، زيرا هزاران شبکه ماهواره اي و بيش از ۲۰۰ شبکه فارسي زبان براي افکار مردم ايران کار مي کنند بدون اينکه هزينه اي از ايراني ها دريافت کنند، بايد در جنگ رسانه اي ما هم به فکر توليدات مناسب و آگاه سازي جامعه باشيم و با آنان مقابله به مثل کنيم.

وي خاطر نشان کرد: تکنولوزي هاي جديد مانند وايبر، واتساپ و مانند اينها اکثرا مسئولين اسرائيلي الاصل دارند که با استفاده مردم از اين نرم افزارها و ناآگاهي از نرم افزارهاي رسانه اي اطلاعات شخصي زيادي را به دست مي آورند و از طريق اخبار و روايات دروغ و همچنين جوک ساختن عليه شخصيت ها و قوميت ها در جامعه اختلاف افکني مي کنند.

اين استاد دانشگاه گفت: روش کار رسانه اي تغيير نکرده است، فقط ابزارها تغيير کرده کما اينکه در جنگ صفين معاويه شکست قطعي خود را با اينکه سپاهش سه برابر سپاه حضرت علي عليه السلام بود با جنگ نرم به صورت قرآن سر نيزه زدن تغيير داد.

وي اضافه کرد: فيلم هاي شبکه هاي ماهواره اي بر سه اصل شهوت، خشونت و وهم ساخته مي شود، تماشاي اين فيلم ها ارتباطات صحيح خانوادگي را از بين مي برد و خانواده را نابود مي کند زيرا شخصيت هاي اين فيلم ها به مرور الگوي مخاطبان مي شوند و زن و شوهر در مقايسه همسر خود با آن شخصيت به فساد کشيده مي شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۱۹:۴۷

29 Dec 2019