۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳
کد مطلب : ۱۸۸۲۲
استاد حوزه و دانشگاه:

عزاداري‌هاي ماه محرم در راستاي تقويت تفکر عاشورا باشد

گريه اي ارزشمند است که با اخلاص باشد و بايد مراقب بودکه گريه و عزاداري هاي ما از روي وهن نباشد بلکه در راستاي تعظيم و تکريم و تقويت تفکر عاشورا باشد.
عزاداري‌هاي ماه محرم در راستاي تقويت تفکر عاشورا باشد
به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از بام ايران خبر دکتر کيواني در جمع مربیان طرح صالحین شهرکرد دشمن شناسي را يکي از مباحث مهم ديني دانست و بيان داشت: در دشمن شناسي نکاتي حائز اهميت اند يکي اينکه دشمن را بشناسيم، نوع دشمني دشمن را بشناسيم و راه مقابله با آن نوع دشمني را بدانيم.

کيواني افزود: مهمترين دشمن طبق سخنان مقام معظم رهبري دشمن داخلي است و ما بايد در عالم معنا و معنويت اسلحه داشته باشيم و يکي از اين سلاح ها به تعبير امام علي(ع) سلاح البکاء است.

وي از عوامل مسلح شدن به اين سلاح را گناه نکردن و توجه به اعمال و عبادات دانست.

کيواني بهترين گريه را بکاء براي امام حسين(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: طبق روايات اگر چشم انسان به اندازه پر مگسي به خاطر مصيبت اهل بيت(ع) اشک‌آلود شود همه گناهان او بخشيده مي شود و اشک بر امام حسين(ع) گناهان گذشته و حال و آينده را مي بخشد.

وي با اشاره به حديثي از امام سجاد بيان داشت:پدرم از سمت راست عرش هر روز به سه گروه نظر مي کند يک شهداي کربلا چرا که به امام وفادار بودند دوم زائران ايشان سوم نگاه به باکين و گريه کنندگان.

کيواني گفت: امام حسين(ع) فرمودند من قبل از گريه‌کنندگان خودم وارد بهشت نخواهم شد و اين نشان دهنده اين است که بکاء اسلحه‌اي است که ضمانت اجرايي دارد و از سوي ائمه اطهار تقويت و پشتيباني مي شود.

وي اذعان کرد: البته گريه اي ارزشمند است که با اخلاص باشد و بايد مراقب بودکه گريه و عزاداري هاي ما از روي وهن نباشد بلکه در راستاي تعظيم و تکريم و تقويت تفکر عاشورا باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۱۰:۲۴

23 Jan 2020