کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد حوزه و دانشگاه:

عزاداري‌هاي ماه محرم در راستاي تقويت تفکر عاشورا باشد

18 آبان 1393 ساعت 8:03

گريه اي ارزشمند است که با اخلاص باشد و بايد مراقب بودکه گريه و عزاداري هاي ما از روي وهن نباشد بلکه در راستاي تعظيم و تکريم و تقويت تفکر عاشورا باشد.


به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از بام ايران خبر دکتر کيواني در جمع مربیان طرح صالحین شهرکرد دشمن شناسي را يکي از مباحث مهم ديني دانست و بيان داشت: در دشمن شناسي نکاتي حائز اهميت اند يکي اينکه دشمن را بشناسيم، نوع دشمني دشمن را بشناسيم و راه مقابله با آن نوع دشمني را بدانيم.

کيواني افزود: مهمترين دشمن طبق سخنان مقام معظم رهبري دشمن داخلي است و ما بايد در عالم معنا و معنويت اسلحه داشته باشيم و يکي از اين سلاح ها به تعبير امام علي(ع) سلاح البکاء است.

وي از عوامل مسلح شدن به اين سلاح را گناه نکردن و توجه به اعمال و عبادات دانست.

کيواني بهترين گريه را بکاء براي امام حسين(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: طبق روايات اگر چشم انسان به اندازه پر مگسي به خاطر مصيبت اهل بيت(ع) اشک‌آلود شود همه گناهان او بخشيده مي شود و اشک بر امام حسين(ع) گناهان گذشته و حال و آينده را مي بخشد.

وي با اشاره به حديثي از امام سجاد بيان داشت:پدرم از سمت راست عرش هر روز به سه گروه نظر مي کند يک شهداي کربلا چرا که به امام وفادار بودند دوم زائران ايشان سوم نگاه به باکين و گريه کنندگان.

کيواني گفت: امام حسين(ع) فرمودند من قبل از گريه‌کنندگان خودم وارد بهشت نخواهم شد و اين نشان دهنده اين است که بکاء اسلحه‌اي است که ضمانت اجرايي دارد و از سوي ائمه اطهار تقويت و پشتيباني مي شود.

وي اذعان کرد: البته گريه اي ارزشمند است که با اخلاص باشد و بايد مراقب بودکه گريه و عزاداري هاي ما از روي وهن نباشد بلکه در راستاي تعظيم و تکريم و تقويت تفکر عاشورا باشد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 18822

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/18822/عزاداري-هاي-ماه-محرم-راستاي-تقويت-تفکر-عاشورا-باشد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir