۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۱۸۷۷۶

سخنان دکتر کرد افشاری برای سرما خوردگی

یک متخصص طب سنتی اعلام کرد: باید از مصرف غذاهای تند، غلیظ، بسیارشور و ترش، چرب و سرخ کرده، لبنیات، روغن زیاد، نوشیدنی‌ها و غذاهای مولد گاز مثل حبوبات، گردو، پنیر کهنه، سیر و پیاز خام و سبزی‌های تند در هنگام سرماخوردگی پرهیز کرد.
سخنان دکتر کرد افشاری برای سرما خوردگی
به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از شبکه خبر، غلامرضا کردافشاری افزود: برای درمان سرماخوردگی، بوییدن برخی گیاهان و بخور دادن آنها به درمان سرماخوردگی کمک می کند مثلا بوییدن بوهای سرد مثل نیلوفر، بوییدن صندل سرخ که با سرکه ساییده شده باشد و همچنین بوییدن سبوس جو با سرکه توصیه می شود.

این متخصص طب سنتی گفت: بخور بنفشه، بابونه، خطمی، کاهو و پوست خشخاش توصیه می‌شود و برای تسکین خارش، بوییدن روغن‌های سرد مانند نیلوفر و بنفشه و بوییدن گشنیز تازه یا خشک بهتر است.

کردافشاری افزود: ریختن آب گرم بر جلوی سر و بخور دادن با بخار آب گرم و بوییدن بوهای گرم مثل مرزنجوش و مشک مناسب است. همچنین می‌توان سیاه‌دانه را یک شبانه روز در سرکه خیسانده، سپس سرخ کرده، کوبیده و در پارچه‌ای بسته ببویید.

وی گفت: سیاه‌دانه، بازکننده گرفتگی‌های بینی و سینوس‌ها است و مخصوصاً اگر با سرکه باشد برای زکام مفید است. این درحالی است که تأثیر درمانی سیاه‌دانه در سینوزیت در مقالات طب جدید برابر با آنتی‌بیوتیک بیان شده است.

کردافشاری افزود: خوردن تخم کتان به همراه عسل با کمی فلفل سودمند است و مصرف تخم کتان از دیدگاه طب جدید برای آبریزش بینی آلرژیک مفید اعلام شده است.

وی تصریح کرد: فردی که دچار سرماخوردگی شده باید از مصرف گوشت‌های غلیظ مثل گوشت گاو و گوساله، غذاهای تند، غلیظ، بسیارشور، بسیار ترش، چرب و سرخ کرده، لبنیات، روغن زیاد، نوشیدنی‌ها و غذاهای مولد گاز مثل حبوبات، گردو، پنیرکهنه، سیر و پیاز خام، سبزی‌‌های تند مثل شاهی پرهیز کند.

این متخصص طب سنتی گفت: همچنین مصرف میوه‌های با طبع سرد و تر مثل پرتقال، نارنگی، سالاد و ماست و مخلفات به همراه غذا، آب یخ، قهوه و کاکائو، شیرینی که در قنادی تهیه می‌شود، غذاهای آماده و مانده و کارخانه‌ای باید به حداقل برسد.

کردافشاری افزود: همچنین بیماران که دچار سینوزیت شده اند باید کمتر بخوابند مخصوصاً در روز. همچنین بلافاصله بعد از غذا نخوابند. باید هنگام خوابیدن بالش کوتاه باشد و حتی‌الامکان نباید به پشت بخوابند. بهتر است پیشانی و صورت روی بالش باشد و سر رو به پایین تا ماده از راه بینی خارج شود و به سینه نریزد.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۰۸:۴۰

5 Jan 2020