۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۱۵۰۵۵
در سمینار بازآموزی آثار سوء مصرف الکل در بروجن مطرح شد:

ناهنجاری اجتماعی، دیابت، پوکی استخوان وبیماری تیروئید ازعوارض استفاده مشروبات الکلی

کنفرانس پیشگیری ازسوء مصرف الکل به همت نظام پزشکی بروجن با همکاری معاونت درمان دانشگاه شهرکرد با حضور160 نفر از پزشکان متخصص،عمومی،پیراپزشکی،پرستاران،دارو سازان و فوریتهای پزشکی استان چهارمحال وبختیاری درسالن فرهنگی شهدا ناحیه بروجن برگزار شد.
ناهنجاری اجتماعی، دیابت، پوکی استخوان وبیماری تیروئید ازعوارض استفاده مشروبات  الکلی
به گزارش جهانبین به نقل از کلار،کلار،یک متخصص روانپزشک در این سمینار گفت:سوءمصرف الکل افراط در استفاده از نوشیدنی‌های الکی است که می‌تواند زیان‌هایی جبران ناپذیر را برای بدن به همراه داشته باشد.

مجید فیاضی افزود:پانکراتیت حاد و مزمن،دیابت،هیپوگنادیسم ،پوکی استخوان وبیماری تیروئید ازعوارض استفاده بیش از حد الکل است.

فیاضی ادامه داد:مصرف مزمن بیش از حد الکل مرتبط با افزایش بیماری و مرگ و میر ناشی از بیماری‌های عفونی بوده است.

جعفر نصیری از دیگر پزشکان حاضر در این سمینار با بیان این که مغز به اثرات سمی الکل حساس است گفت:از مناطق به خصوص حساس هیپوکامپ و مخچه است که می‌تواند منجر به اختلال حافظه و فراموشی شوند.

نصیری بیان کرد:پس ازمصرف بیش از حد و طولانی مدت الکل تغییر در موقعیت و احساس لرزش رخ می‌دهد که به علت کمبود فولات و یا ویتامین ۱۲Bو یا هر دو آنها است.

وی اضافه کرد:سرطان‌های مربوط به مصرف الکل شامل سرطان اوروفارنکس، مری، معده، پانکراس و رکتوم است.

رئیس دادگستری شهرستان بروجن هم در این سمینار گفت:دشمن با جنگ نرم و این حربه قصد دارد اعتقادات ما را به روش علمی زیر سوال ببرد.

رئیسی تصریح کرد:یکی ازآثار سوء اجتماعی مصرف الکل که اخیرا به صورت عمدی انجام می شود تا با خوردن شلاق بتوانند پناهندگی اجتماعی در کشورهای خارجی را بگیرند.

وی خاطر نشان کرد:۱۰ هزار بطری مشروب اخیرا در محور ترانزیتی بروجن-لردگان کشف و ضبط شده است.

رئیس دادگستری بروجن ضمن بیان این که مصرف مواد روانگردان در سال جاری زیاد شده است افزود:از هر ۱۰ پرونده،هشت پرونده مربوط به ماده مخدرشیشه و کراک بوده است.

وی در پایان تاکید کرد:به جز جرایم سازمان یافته وقتل کسی حق ندارد به بهانه کشف جرم به حریم خصوصی مردم وارد شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۰۵:۳۷

29 Dec 2019