کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در سمینار بازآموزی آثار سوء مصرف الکل در بروجن مطرح شد:

ناهنجاری اجتماعی، دیابت، پوکی استخوان وبیماری تیروئید ازعوارض استفاده مشروبات الکلی

18 خرداد 1393 ساعت 11:35

کنفرانس پیشگیری ازسوء مصرف الکل به همت نظام پزشکی بروجن با همکاری معاونت درمان دانشگاه شهرکرد با حضور160 نفر از پزشکان متخصص،عمومی،پیراپزشکی،پرستاران،دارو سازان و فوریتهای پزشکی استان چهارمحال وبختیاری درسالن فرهنگی شهدا ناحیه بروجن برگزار شد.


به گزارش جهانبین به نقل از کلار،کلار،یک متخصص روانپزشک در این سمینار گفت:سوءمصرف الکل افراط در استفاده از نوشیدنی‌های الکی است که می‌تواند زیان‌هایی جبران ناپذیر را برای بدن به همراه داشته باشد.

مجید فیاضی افزود:پانکراتیت حاد و مزمن،دیابت،هیپوگنادیسم ،پوکی استخوان وبیماری تیروئید ازعوارض استفاده بیش از حد الکل است.

فیاضی ادامه داد:مصرف مزمن بیش از حد الکل مرتبط با افزایش بیماری و مرگ و میر ناشی از بیماری‌های عفونی بوده است.

جعفر نصیری از دیگر پزشکان حاضر در این سمینار با بیان این که مغز به اثرات سمی الکل حساس است گفت:از مناطق به خصوص حساس هیپوکامپ و مخچه است که می‌تواند منجر به اختلال حافظه و فراموشی شوند.

نصیری بیان کرد:پس ازمصرف بیش از حد و طولانی مدت الکل تغییر در موقعیت و احساس لرزش رخ می‌دهد که به علت کمبود فولات و یا ویتامین ۱۲Bو یا هر دو آنها است.

وی اضافه کرد:سرطان‌های مربوط به مصرف الکل شامل سرطان اوروفارنکس، مری، معده، پانکراس و رکتوم است.

رئیس دادگستری شهرستان بروجن هم در این سمینار گفت:دشمن با جنگ نرم و این حربه قصد دارد اعتقادات ما را به روش علمی زیر سوال ببرد.

رئیسی تصریح کرد:یکی ازآثار سوء اجتماعی مصرف الکل که اخیرا به صورت عمدی انجام می شود تا با خوردن شلاق بتوانند پناهندگی اجتماعی در کشورهای خارجی را بگیرند.

وی خاطر نشان کرد:۱۰ هزار بطری مشروب اخیرا در محور ترانزیتی بروجن-لردگان کشف و ضبط شده است.

رئیس دادگستری بروجن ضمن بیان این که مصرف مواد روانگردان در سال جاری زیاد شده است افزود:از هر ۱۰ پرونده،هشت پرونده مربوط به ماده مخدرشیشه و کراک بوده است.

وی در پایان تاکید کرد:به جز جرایم سازمان یافته وقتل کسی حق ندارد به بهانه کشف جرم به حریم خصوصی مردم وارد شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 15055

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/15055/ناهنجاری-اجتماعی-دیابت-پوکی-استخوان-وبیماری-تیروئید-ازعوارض-استفاده-مشروبات-الکلی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir