۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳
کد مطلب : ۱۴۲۲۸

تهذیب و تزکیه و مقابله با هواهای نفسانی از ملزومات فرهنگ علوی است

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: ولایت نعمتی از سوی خداوند برای نظام مند شدن و تکامل جامعه است و منظور از صراط مستقیم همین ولایت است.
تهذیب و تزکیه و مقابله با هواهای نفسانی از ملزومات فرهنگ علوی است
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام والمسلمین نکونام در اولین جلسه بنیاد غدیر استان ضمن تسلیت شهادت حضرت امام علی النقی(ع) بیان داشت: این امام بزرگوار به حق هادی معرفت بودند و بزرگترین گنجینه هدایت و معرفت یعنی زیارت جامعه کبیره یادگار این امام است.

حجت الاسلام نکونام ماه رجب را ماه فضیلت و نزول رحمت دانست و اظهار داشت: این روزها بهترین اوقات است برای تهذیب و تزکیه و ارتقای خود برای نزدیک شدن به مقام و منزلت ائمه اطهار.

وی دوری از گناه و تزکیه نفس و مقابله با هواهای نفسانی را لازمه رسیدن به فرهنگ علوی عنوان کرد و افزود: اصل اولیه در این زمینه مبارزه با دشمن درون و نفس است.

امام جمعه شهرکرد ضمن تجلیل از مقام شهید مطهری بیان داشت: این شهید بزرگوار که الگویی بزرگ برای همه و خصوصاً متولیان امر آموزش و فرهنگ اند با تزکیه و با خدا بودن فیلسوف تمام عیار و ملای زمانه شد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: شخصیت امام علی(ع) باید از دو منظر عرفانی و ولایی بررسی شود چرا که ایشان از منظر عرفانی و جایگاه بلند انسانی دوم شخص عالم هستی اند و مانند همه پیامبران و انبیاء جایگاه ولایی دارند.

وی با اشاره به اهمیت ولایت اظهار داشت: جایگاه ولایی امام علی(ع) را فقها هم دارند و همانطور که پیامبر و ائمه بر مردم ولایت دارند و زمام امور جامعه را عهده دار می باشند فقها نیز این جایگاه را دارند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: ولی فقیه ولایتش همان ولایت رسول الله(ص) است و این ولایت از سوی خدا به پیامبر و ائمه و سپس فقیه داده شده است و ما باید تسلیم امر ولایی پیامبر و ائمه اطهار و ولی فقیه باشیم.

حجت الاسلام نکونام ولایت را نعمتی از سوی خداوند برای نظام مند شدن و تکامل جامعه دانست و گفت: منظور از صراط مستقیم همین ولایت است.

وی افزود: تا زمانی که روحیه ایمان و اخلاص حکمفرما نشود و فرهنگ پذیرش ولایت تشریعی پیامبر(ص) و ائمه معصوم و ولی فقیه نهادینه نشود زمینه ظهور امام زمان(عج) فراهم نمی شود.

انتهای پیام/
مرجع : بام ایران خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۰:۱۵

26 Dec 2019