کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تهذیب و تزکیه و مقابله با هواهای نفسانی از ملزومات فرهنگ علوی است

بام ایران خبر , 14 ارديبهشت 1393 ساعت 8:03

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: ولایت نعمتی از سوی خداوند برای نظام مند شدن و تکامل جامعه است و منظور از صراط مستقیم همین ولایت است.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام والمسلمین نکونام در اولین جلسه بنیاد غدیر استان ضمن تسلیت شهادت حضرت امام علی النقی(ع) بیان داشت: این امام بزرگوار به حق هادی معرفت بودند و بزرگترین گنجینه هدایت و معرفت یعنی زیارت جامعه کبیره یادگار این امام است.


حجت الاسلام نکونام ماه رجب را ماه فضیلت و نزول رحمت دانست و اظهار داشت: این روزها بهترین اوقات است برای تهذیب و تزکیه و ارتقای خود برای نزدیک شدن به مقام و منزلت ائمه اطهار.

وی دوری از گناه و تزکیه نفس و مقابله با هواهای نفسانی را لازمه رسیدن به فرهنگ علوی عنوان کرد و افزود: اصل اولیه در این زمینه مبارزه با دشمن درون و نفس است.

امام جمعه شهرکرد ضمن تجلیل از مقام شهید مطهری بیان داشت: این شهید بزرگوار که الگویی بزرگ برای همه و خصوصاً متولیان امر آموزش و فرهنگ اند با تزکیه و با خدا بودن فیلسوف تمام عیار و ملای زمانه شد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: شخصیت امام علی(ع) باید از دو منظر عرفانی و ولایی بررسی شود چرا که ایشان از منظر عرفانی و جایگاه بلند انسانی دوم شخص عالم هستی اند و مانند همه پیامبران و انبیاء جایگاه ولایی دارند.

وی با اشاره به اهمیت ولایت اظهار داشت: جایگاه ولایی امام علی(ع) را فقها هم دارند و همانطور که پیامبر و ائمه بر مردم ولایت دارند و زمام امور جامعه را عهده دار می باشند فقها نیز این جایگاه را دارند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: ولی فقیه ولایتش همان ولایت رسول الله(ص) است و این ولایت از سوی خدا به پیامبر و ائمه و سپس فقیه داده شده است و ما باید تسلیم امر ولایی پیامبر و ائمه اطهار و ولی فقیه باشیم.

حجت الاسلام نکونام ولایت را نعمتی از سوی خداوند برای نظام مند شدن و تکامل جامعه دانست و گفت: منظور از صراط مستقیم همین ولایت است.

وی افزود: تا زمانی که روحیه ایمان و اخلاص حکمفرما نشود و فرهنگ پذیرش ولایت تشریعی پیامبر(ص) و ائمه معصوم و ولی فقیه نهادینه نشود زمینه ظهور امام زمان(عج) فراهم نمی شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 14228

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/14228/تهذیب-تزکیه-مقابله-هواهای-نفسانی-ملزومات-فرهنگ-علوی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir