۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۱۴۱۶۷

سوق دادن نسل نو به سمت فرهنگ اصیل اسلامی مهمترین رسالت معلمان است

کارشناس امور تربیتی مدارس شهرکرد گفت: آموزش و پرورش باید همسان و همسو با نسل جدید و برای از بین بردن فاصله بین نسل ها در شیوه های آموزشی و تربیتی خود بازنگری داشته باشد.
سوق دادن نسل نو به سمت فرهنگ اصیل اسلامی مهمترین رسالت معلمان است
به گزارش جهانبین نیوز، زهرا سمیع در گفتگو با خبرنگار بام ایران خبر ضمن بزرگداشت شهید مطهری و هفته معلم گفت: آموزش و پرورش بستر و زیر بنای کار تربیت و آموزش است.

سمیع بیان داشت: تربیت مقدم بر آموزش است و همانطور که قرآن هم اشاره می کند اول تزکیه در اولویت است و بعد تعلیم.

وی افزود: کتابها و منابع درسی دانشجویان و دانش آموزان هم باید در درجه اول تربیتی باشد و معلمان از فرصت محدود ارتباط با دانش آموزان برای تربیت و آموزش دانش آموزان بهره ببرند.

معاون پرورشی دبیرستان معارف شهرکرد رفتار، برخورد و کردار معلمان را دارای اثر تربیتی مستقیم برای دانش آموزان دانست و اذعان کرد: اگر معلمان با دانش آموزان با یکرنگی و صداقت رفتار کنند تاثیرپذیری و پذیرش دانش آموزان افزایش می یابد.

سمیع تصریح کرد: معلم به عنوان یک فرهنگ ساز در جامعه نقش مستقیمی در سوق دادن دانش آموزان به سمت فرهنگ اصیل اسلامی دارد.

وی افزود: معلمان با تاسی به شهید مطهری زمینه تفکر و تدبر دانش آموزان و نسل نو را فراهم کنند و راه رهایی از فتنه ها و آسیب ها را به آنان بیاموزند.

کارشناس امور تربیتی مدارس گفت: آموزش و پرورش باید همسان و همسو با نسل جدید و برای از بین بردن فاصله بین نسل ها در شیوه های آموزشی و تربیتی خود بازنگری داشته باشد و اهداف بلند تعالی و تربیت دانش آموزان را همسو با فرهنگ اسلامی پیش ببرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۵۹:۰۵

26 Dec 2019