کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سوق دادن نسل نو به سمت فرهنگ اصیل اسلامی مهمترین رسالت معلمان است

11 ارديبهشت 1393 ساعت 10:49

کارشناس امور تربیتی مدارس شهرکرد گفت: آموزش و پرورش باید همسان و همسو با نسل جدید و برای از بین بردن فاصله بین نسل ها در شیوه های آموزشی و تربیتی خود بازنگری داشته باشد.


به گزارش جهانبین نیوز، زهرا سمیع در گفتگو با خبرنگار بام ایران خبر ضمن بزرگداشت شهید مطهری و هفته معلم گفت: آموزش و پرورش بستر و زیر بنای کار تربیت و آموزش است.

سمیع بیان داشت: تربیت مقدم بر آموزش است و همانطور که قرآن هم اشاره می کند اول تزکیه در اولویت است و بعد تعلیم.

وی افزود: کتابها و منابع درسی دانشجویان و دانش آموزان هم باید در درجه اول تربیتی باشد و معلمان از فرصت محدود ارتباط با دانش آموزان برای تربیت و آموزش دانش آموزان بهره ببرند.

معاون پرورشی دبیرستان معارف شهرکرد رفتار، برخورد و کردار معلمان را دارای اثر تربیتی مستقیم برای دانش آموزان دانست و اذعان کرد: اگر معلمان با دانش آموزان با یکرنگی و صداقت رفتار کنند تاثیرپذیری و پذیرش دانش آموزان افزایش می یابد.

سمیع تصریح کرد: معلم به عنوان یک فرهنگ ساز در جامعه نقش مستقیمی در سوق دادن دانش آموزان به سمت فرهنگ اصیل اسلامی دارد.

وی افزود: معلمان با تاسی به شهید مطهری زمینه تفکر و تدبر دانش آموزان و نسل نو را فراهم کنند و راه رهایی از فتنه ها و آسیب ها را به آنان بیاموزند.

کارشناس امور تربیتی مدارس گفت: آموزش و پرورش باید همسان و همسو با نسل جدید و برای از بین بردن فاصله بین نسل ها در شیوه های آموزشی و تربیتی خود بازنگری داشته باشد و اهداف بلند تعالی و تربیت دانش آموزان را همسو با فرهنگ اسلامی پیش ببرد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 14167

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/14167/سوق-دادن-نسل-نو-سمت-فرهنگ-اصیل-اسلامی-مهمترین-رسالت-معلمان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir