۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۸
کد مطلب : ۱۴۰۳۸

کاهش 44 درصدی حوادث ناشی از کار در استان چهارمحال وبختیاری

مدیرکل تعاون ،کارورفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری از کاهش ۲۱ درصدی شکایت کارگران از کارفرمایان در استان خبر داد.
کاهش 44 درصدی حوادث ناشی از کار در استان چهارمحال وبختیاری
به گزارش جهانبین نیوز، داود شیوندی در نشست خبری با اصجاب رسانه و مطبوعات استان به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر اظهار کرد: با اجرای برنامه های فرهنگی، ورزشی و مسابقات در این هفته از ۲۲ کارگر نمونه استان تجلیل می شود.

شیوندی ضمن تشریح برنامه های هفته کارگر تصریح کرد: در بخش نخبگان و شرکتهای دانش بنیان تاکنون ۱۰ شرکت تعاونی توسط نخبگان راه اندازی شده که برخی از این شرکت ها با ارائه ۱۱۰ ایده در زمینه ابداع و نوآوری در جهت ایجاد ثروت و خدمت پیشتاز بوده اند.

وی بیان داشت: در سال گذشته حدود ۱۰۷۱ درخواست شکایت کارگران از کارفرمایان دریافت گردید که نسبت به سال قبل آن شاهد کاهش ۲۱ درصدی شکایت هستیم.

شیوندی افزود: این کاهش ورودی شکایت ناشی از تشکیل شوراهای اسلامی کار و شوراهای سازش بین کارگران و کارفرمایان برای بهبود ارتباط و حل اختلافات است.

وی گفت: در سال گذشته ۶۳۰۰ بازرسی از واحدهای مختلف استان به صورت فنی، توجیهی و ادواری صورت گرفت و آموزشهای ایمنی در کارخانه ها برگزار شد که کاهش ۴۴ درصدی حوادث ناشی از کار را نسبت به سال ۹۱ به دنبال داشت.

مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اهمیت بیمه بیکاری بیان داشت: وقتی کارگری بالاجبار و علی رغم میل خود اخراج می شود باید مرجع حمایتی وجود داشته باشد تا فرصت شغلی از دست نرود.

شیوندی افزود: ۱۲۰۰ نفر از کارگران استان تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند و ۲۳۲ نفر از آنان به کار برگشت داده شدند.

وی از فعالیت ۳۵۰ شرکت تعاونی در استان خبر داد و اظهار داشت: ۴۵۱دوره تخصصی و عمومی رایگان در سطح استان برای افزایش بهره وری و هزینه کمتر و محصول بیشتر واحدهای تولیدی برای بازرسین، اعضا و مدیران شرکت ها برگزار شد.

شیوندی گفت: ۲۹ میلیون دلار صادرات از بخش تعاون استان انجام شده است که نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد افزایش داشته است.

وی بیان داشت: طرح های خود اشتغالی و صندوق مهر امام رضا(ع) تا ۲۰ میلیون و طرح هایی که توجیهی و اقتصادی باشند تا ۱۰۰ میلیون از وام قرض الحسنه بهره مند می شوند.

شیوندی با اشاره به رونق اقتصادی در طرح های استان تصریح کرد: در استان در سال ۹۱ حدود ۱۴۱۵ واحد و در سال ۹۲ نیز ۱۸۴۸ واحد فعالیت داشت و در سه ماهه اول سال ۹۳ نیز ۵۸۰ واحد آماده واگذاری است و ۲۰۰۰ واحد از واحدهای بخش تعاون ۷۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

انتهای پیام/
مرجع : بام ایران خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۳۹:۴۶

27 Dec 2019