کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش 44 درصدی حوادث ناشی از کار در استان چهارمحال وبختیاری

بام ایران خبر , 7 ارديبهشت 1393 ساعت 7:48

مدیرکل تعاون ،کارورفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری از کاهش ۲۱ درصدی شکایت کارگران از کارفرمایان در استان خبر داد.


به گزارش جهانبین نیوز، داود شیوندی در نشست خبری با اصجاب رسانه و مطبوعات استان به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر اظهار کرد: با اجرای برنامه های فرهنگی، ورزشی و مسابقات در این هفته از ۲۲ کارگر نمونه استان تجلیل می شود.

شیوندی ضمن تشریح برنامه های هفته کارگر تصریح کرد: در بخش نخبگان و شرکتهای دانش بنیان تاکنون ۱۰ شرکت تعاونی توسط نخبگان راه اندازی شده که برخی از این شرکت ها با ارائه ۱۱۰ ایده در زمینه ابداع و نوآوری در جهت ایجاد ثروت و خدمت پیشتاز بوده اند.

وی بیان داشت: در سال گذشته حدود ۱۰۷۱ درخواست شکایت کارگران از کارفرمایان دریافت گردید که نسبت به سال قبل آن شاهد کاهش ۲۱ درصدی شکایت هستیم.

شیوندی افزود: این کاهش ورودی شکایت ناشی از تشکیل شوراهای اسلامی کار و شوراهای سازش بین کارگران و کارفرمایان برای بهبود ارتباط و حل اختلافات است.

وی گفت: در سال گذشته ۶۳۰۰ بازرسی از واحدهای مختلف استان به صورت فنی، توجیهی و ادواری صورت گرفت و آموزشهای ایمنی در کارخانه ها برگزار شد که کاهش ۴۴ درصدی حوادث ناشی از کار را نسبت به سال ۹۱ به دنبال داشت.

مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اهمیت بیمه بیکاری بیان داشت: وقتی کارگری بالاجبار و علی رغم میل خود اخراج می شود باید مرجع حمایتی وجود داشته باشد تا فرصت شغلی از دست نرود.

شیوندی افزود: ۱۲۰۰ نفر از کارگران استان تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند و ۲۳۲ نفر از آنان به کار برگشت داده شدند.

وی از فعالیت ۳۵۰ شرکت تعاونی در استان خبر داد و اظهار داشت: ۴۵۱دوره تخصصی و عمومی رایگان در سطح استان برای افزایش بهره وری و هزینه کمتر و محصول بیشتر واحدهای تولیدی برای بازرسین، اعضا و مدیران شرکت ها برگزار شد.

شیوندی گفت: ۲۹ میلیون دلار صادرات از بخش تعاون استان انجام شده است که نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد افزایش داشته است.

وی بیان داشت: طرح های خود اشتغالی و صندوق مهر امام رضا(ع) تا ۲۰ میلیون و طرح هایی که توجیهی و اقتصادی باشند تا ۱۰۰ میلیون از وام قرض الحسنه بهره مند می شوند.

شیوندی با اشاره به رونق اقتصادی در طرح های استان تصریح کرد: در استان در سال ۹۱ حدود ۱۴۱۵ واحد و در سال ۹۲ نیز ۱۸۴۸ واحد فعالیت داشت و در سه ماهه اول سال ۹۳ نیز ۵۸۰ واحد آماده واگذاری است و ۲۰۰۰ واحد از واحدهای بخش تعاون ۷۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 14038

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/14038/کاهش-44-درصدی-حوادث-ناشی-کار-استان-چهارمحال-وبختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir