۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۱۱۶۷۶
نماینده مردم تهران:

توهین کنندگان به مقدسات تذکر می‌گیرند ولی منتقدان‌ دولت توقیف می‌شوند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: چند روز گذشته ۳ روزنامه را به جرم انتقاد علیه دولت به دادگاه برده اند و یکی از آنها را به همین جرم توقیف نمودند ، در صورتی که با انتقاد علیه دین ، فقط یک تذکر داده می شود ولی در خصوص انتقاد از دولت روزنامه را توقیف می کنند.
توهین کنندگان به مقدسات تذکر می‌گیرند ولی منتقدان‌ دولت توقیف می‌شوند
به گزارش جهانبین به نقل از گلستان ما ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه آقای روحانی به مقام معظم رهبری گفت : حضرت آقا در پاسخ به نامه آقای روحانی فرمودند " به آنچه مرقوم داشته اید موافق هستم " و هیچ کجا ایشان نگفتند که شما هر توافقی کردید موافق هستم .
وی در ادامه افزود : به خدا قسم اگر آنچه آقای روحانی در نامه خود نوشته است تحقق یافته بود ما دست و پای ایشان را می بوسیدیم.

حجت الاسلام نبویان در ادامه با اشاره به نکاتی که آقای روحانی در نامه خود آورده اند گفت : در کجای توافقات حقانیت ملت ایران در فعالیت هسته ای و در عرصه بین المللی به اثبات رسیده و حقوق هسته ای و حق غنی سازی ملت ایران را پذیرفته اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : حقوق هسته ای که در " ان پی تی " آمده ، این است که کشور های عضو آن حق تحقیق ، تولید و استفاده از انرژی هسته ای را دارند کجای توافقات حق غنی سازی و فراوری را به ما داده اند . چرا می گوئید حقوق هسته ای ما حفظ شده است .

وی افزود : در این نامه آمده است که مذاکرات به گونه ای پیش رفت که حق غنی سازی ما مورد اذعان قدرت های جهانی که سالها آن را انکار می کردند قرار گرفته است .

نبویان با اشاره به این نکته که آقای عراقچی گفت " ما نتوانستیم اراک و خطوط قرمز نظام را حفظ کنیم " خاطر نشان کرد : آقای روحانی در نامه خود نوشته است " توفیق این مذاکرات نشان داد که با رعایت همه اصول و خطوط قرمز نظام با ارائه منطقی و مستدل مواضع ملت ایران و اتمام حجت برای افکار عمومی می توان حقوق هسته ای را حفظ نمائیم " آقای روحانی چرا این مطالب را می نویسید .

وی در ادامه گفت : یکی از دستاورد های توافق به رسمیت شناخته شدن حقوق هسته ای ایران تبلیغ می شود که معلوم نیست کجای این توافق نامه چنین چیزی آمده است ، گفته می شود " توقف روند تحریم های ظالمانه دستاورد این توافق است " کدام تحریم برداشته شده است .

حجت الاسلام نبویان با اشاره به این موضوع که آقای ظریف می گوید بعضی از افراد اطلاعات کاخ سفید را به عنوان مبنا قرا می دهند تصریح کرد : آقای عراقچی در تلویزیون اعلام نمودند که قرار است امریکا جزئیات و اهداف توافقات را به بیانیه ای جداگانه اعلام نمایند ، ما باید کدام حرف را پذیرا باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر این موضوع که نمی خواهند مردم بدانند که چه اتفاقاتی دارد می افتد ، افزود : اجازه سوال کردن به نمایندگان را هم نمی دهند و می گویند شما چوب لای چرخ دولت می گذارید .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت : در بین مردم جا انداخته اند که با مذاکرات مشکلات اقتصادی در حال حل شدن است تا اجازه ندهند کسی از آنها سوال نماید .

نبویان با اشاره به این نکته که نمایندگان حق دارند که از دولت سوال بپرسند و این حق قانونی مجلس است ، تصریح کرد : با رفتار هایی که انجام می شود انتقاد از دولت دارد ممنوع می شود .

وی در ادامه خاطر نشان کرد : روز نامه ای در صفحه اول خود آیه قران زیر سوال می برد و می گوید این تبعیض جنسیتی است ، وقتی با معاون وزیر مطرح می کنیم و بعد از پیگیری فراوان پاسخ می دهند که به آن روزنامه تذکر داده شد .

نبویان در ادامه با اشاره به این نکته که رئیس جمهور می گوید که از دولت باید انتقاد شود ، گفت : چند روز گذشته ۳ روزنامه را به جرم انتقاد علیه دولت به دادگاه برده اند و یکی از آنها را به همین جرم توقیف نمودند ، در صورتی که با انتقاد علیه دین ، فقط یک تذکر داده می شود ولی در خصوص انتقاد از دولت روزنامه را توقیف می کنند .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این موضوع که اکثر سایت ها و روزنامه ها مداح دولت اند ، افزود : امروز به صدا و سیما فشار می آورند می گویند چرا اخبار آمریکا که گفته همه گزینه ها روی میز است را منتشر کرده اید .

وی در پایان خاطر نشان کرد : امروز ما را تهدید می کنند و می گویند از وزیر سوال می کنید ، دور بعد برای مجلس رای نخواهید آورد .
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۲۶:۲۳

27 Feb 2020