۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۱۱۶۷۳
مدیرکل تبلیغات چهارمحال و بختیاری:

پاسخگویی به نیازهای معنوی از ضروریات جامعه امروز است

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: سلامت‎بخشی و پاسخگویی به نیازهای معنوی یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های جامعه امروز است.
پاسخگویی به نیازهای معنوی از ضروریات جامعه امروز است
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در دوره آموزشی آشنایی با معنویت‌های نوظهور ویژه اساتید حوزه و دانشگاه و مراکز آموزشی، با بیان اینکه جامعه کنونی خواسته و یا ناخواسته در مواجه با بیماری‌های روحی و روانی قرار گرفته است برگزاری این گونه همایش‌ها را در مقابله با معضلات فرهنگی اجتماعی بسیار اثرگذار و پیشگیرانه دانست.

وی با اشاره به وجود قشر عظیم و پرظرفیت جوان و نوجوان در کشور، هدف اصلی تهاجم فرهنگی، اجتماعی، روانی و تخریبی را منحصر به این قشر تأثیرگذار در جامعه دانست.

اروجی، جوانان را قشر تاثیرگذار و آینده‌ساز جامعه اسلامی دانست و گفت: متاسفانه جنگ نرم این قشر عظیم و سرمایه‌های قابل توجه نظام را مورد هدف قرار داده است و این یک واقعیت غیر قابل انکار در جامعه ما است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ضرورت پیشگیری و مقابله با تهاجم روانی و فرهنگی دشمنان، خاطرنشان کرد: متاسفانه خیل کثیری از جوانان ناخواسته و از روی جهل جذب این گونه عرفان‌ها و مذاهب می‌شوند و در معرض آسیب‌ها و بیماری‌های روحی و روانی قرار می‌گیرند که آگاه‌سازی و پیشگیری یکی از اولویت‌های اصلی مقابله با این تهدیدها است.

اروجی با اشاره به مقام، جایگاه و منزلت رفیع و الهی معلم در جامعه اسلامی، تصریح کرد: مقام، منزلت و نقش تأثیرگذار معلم در جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست چرا که این قشر عظیم به‌عنوان پدران و مادران معنوی فرزندان عهده‌دار تعلیم و آموزش صحیح و الهی به آن‌ها هستند.

وی به تشریح حدیثی از حضرت علی(ع) در باب خطرات، معضلات و آسیب‌های فرهنگی و روانی پرداخت و اظهار کرد: ایشان از غفلت و بی‌توجهی والدین نسبت به تأمین غذای روح و جان هشدار می‌دهند و از اهتمام جدی آنها بر تأمین خوراک جسم و بدن آنان تعجب می‌کنند؛ بنابراین غفلت از روح و جان انسان را از صراط مستقیم و پروردگار متعال دور می‌کند.

اروجی، تأمین خوراک روح را مقدم‌تر و برتر از تأمین خوراک غذایی و جسمی دانست و تصریح کرد: اکنون با وجود هجمه گسترده فشارهای روانی بر جامعه تأمین خوراک روحی، روانی و معنوی یکی از نیازهای اساسی و مهم جوانان است چرا که بی‌توجهی نسبت به آن، بیماری روحی و روانی را در پی خواهد داشت و درمان آن نیز با قرص و داروهای پزشکی امکان‌پذیر نخواهد بود.

به گفته وی، اگر خوراک روحی و سلامت معنوی جوانان و نوجوانان در خانواده و به‌ویژه در جامعه تأمین شود به طور قطع آنان در مقابله با این معضلات و فشارها مقاوم خواهند بود و این بیماری در وجود آن هیچ‌گونه تأثیری نخواهد گذاشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه همه معلمان، فعالان، اساتید، متولیان امر فرهنگی و دلسوزان انقلاب نسبت به آگاه‌سازی و مقابله با معضلات و تهاجم فرهنگی مسئول هستند، افزود: سلامت بخشی و پاسخگویی به نیازهای معنوی یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های کنونی محسوب می‌شود ودرمان تأثیر عرفان‌های کاذب به تنهایی کارساز نخواهد بود.

اروجی با انتقاد از اینکه همه دلسوزان فرهنگی به دنبال درمان هستند نه پیشگیری، خاطرنشان کرد: همه باید به دنبال راهکاری باشیم که بتوانیم به واسطه آن در مواجه با این معضلات و جریانات نوظهور پیشگیری و آگاهی‌سازی را در جامعه انجام بدهیم در غیر این صورت درمان به تنهایی کارساز نخواهد بود.

وی، شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی را افسران جنگ جهاد اکبر توصیف کرد و گفت: شما اکنون به‌عنوان فرماندهان و افسران در عرصه جنگ نرم و یک جهاد اکبر قرار گرفته‌اید و از ارزش و جایگاه بسیار والایی در نزد پروردگار متعال برخوردار هستید.

به گفته اروجی، حرکت در راستای مقابله جدی با عرفان های نوظهور و کاذب قدم گذاشتن در یک عرصه عملیاتی جنگ بین حق و باطل است و جنگ‌آوران جبهه اسلام باید با بصیرت و آگاهی در مقابل این عرفان‌های نوظهور ایستادگی کنند و جامعه اسلامی را از این خطر جدی نجات بدهند.

گفتنی است دوره آموزشی آشنایی با«معنویت‌های نوظهور» با حضور ۳۵۰ نفر از اساتید حوزه، دانشگاه و مراکز آموزشی در دو مرحله از 19 تا 21 دی ماه در سالن اجتماعات سازمان دانش آموزی استان در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۳۹:۴۹

30 Dec 2019