۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۱۱۱۴۰
معاون جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

تولید ۲.۶ درصد شیر مصرفی کشور در چهارمحال و بختیاری/ فعالیت ۴۰۰ واحد دامداری در استان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲.۶ درصد شیر مصرفی کشور در استان تولید می‎شود.
تولید ۲.۶ درصد شیر مصرفی کشور در چهارمحال و بختیاری/ فعالیت ۴۰۰ واحد دامداری در استان
برزو هیبتیان در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز اظهار کرد: با توجه به اینکه چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های دامپروری کشور به شمار می‎رود سالانه ۲۵۰ هزارتن شیر در آن تولید می‌شود.
وی افزود: از این مقدار تولید در استان، ۲۰ هزار تن شیر گوسفند و بز در شش ماهه نخست سال و ۲۳۰ هزار تن دیگر شیرگاو تولیدی تا پایان سال است.
هیبتیان تصریح کرد: این استان نسبت به برنامه پنج ساله پنجم جلوتر است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۲۰ هزارتن افزایش تولید شیر در استان داشته باشیم.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سال ۶۰ تن از این شیر توسط گوساله‌ها مصرف می‌شود، گفت: از ۲۵۰ هزار تن شیر تولیدی در سال ۶۵ درصد آن در دامداری‌های روستایی و ۳۵ درصد در گاوداری‌های صنعتی تولید می‌شود.
هیبتیان با بیان اینکه این استان با توجه به وسعت و جمعیت کم آن نسبت به سراسر کشور هرساله ۲.۶ درصد شیر مصرفی کشور را تولید می‌کند، اظهار کرد: روزانه ۷۴۰ تن شیر در استان تولید می‌شود که ۱۴۰تن آن در استان مصرف و ۶۰۰ تن دیگر آن چه به صورت شیر و چه به صورت انواع لبنیات به استان‌های تهران، اصفهان و خوزستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.
وی افزود: میانگین تولید شیر توسط هر گاو در استان از ۲۵ کیلو گرم به ۳۵ کیلوگرم رسیده است، خاطرنشان کرد: نژاد گاوها در استان هلشتاین که یکی از پر تولیدترین گاوهای دنیاست است.
هیبتیان، اصلاح نژاد گاوهای پر تولید، تغذیه مناسب، مدیریت صحیح گاوداری‌ها و رعایت بهداشت و موارد فنی را از مهم‌ترین دلایل افزایش تولید عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴۰۰ واحد دامداری فعال در استان فعال است که این واحدها شامل ۲۰۰ هزار راس گاو که ۳۵ هزار راس صنعتی، ۵۰هزار راس بومی و ۱۱۵هزار راس گاودورگه است.
انتهای پیام/

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۱۱:۴۵

9 Jan 2020