۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۱۱۱۲۲
حجت الاسلام نکونام، در نشست ماهانه ائمه جمعه مطرح کرد:

اتحاد مسولین استانی و فضای منطق بر مدیریت آب چهارمحال و بختیاری حاکم شود

نماینده ولی فقیه در استان گفت: یکی از مهم ترین مشکلات استان، مسئله آب است که اگر به درستی و با درایت و تدبیر، برنامه ریزی نشود، باید برای آینده استان احساس خطر کنیم.
اتحاد مسولین استانی و فضای منطق بر مدیریت آب چهارمحال و بختیاری حاکم شود
به گزارش خبرنگار جهانبین، نماینده ولی فقیه در استان در نشست ماهانه ائمه جمعه شهادت جمعی از هم استانی هادر حادثه تروریستی عراق را تسلیت گفت و با ابراز همدردی با خانواده ها و بازماندگان این شهدا، افزود: حادثه تروریستی عراق، حاصل شیطنت های آمریکا و هم پیمانانش است که در مقام ضربه زدن به جهان مقاومت هستند.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که باید فضای منطق بر مدیریت آب کشور حاکم باشد، افزود: باید آن قدر متحد و به هم پیوسته عمل کنیم که اگر جایی، کسی خواست از راهی غیر منطقی بر آب استان مدیریت کند، با دیدن اتحاد ما نتواند.
نماینده ولی فقیه در استان به استفاده ار تمام ظرفیت های مردمی در امر آبادنی استان اشاره کرد و گفت: توجه به مسائل فرهنگی و فراهم آوردن زیر ساخت های فرهنگی استان باید در اولویت های مسؤولان قرار گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت: به یقین شهدای این حادثه، شهدای اقتصادی کشور هستند که راه آن ها ادامه پیدا خواهد کرد و دشمن بداند که این چرخ، نه تنها از حرکت باز نخواهد ایستاد، بلکه محکم تر و استوارتر خواهد چرخید. وی گفت: همه ما دغدغه ارتقاء استان را داریم و به دنبال آن هستیم که استان را به جایگاه واقعی خود برسانیم که لازمه آن همین نشست های مشترک بین ائمه جمعه و مسؤولان استان است.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: بکوشیم استان را در همه جهات، هم از نظر عمرانی و آبادانی و هم از جهت خودیابی و فرهنگی به جایگاه واقعی خود برسانیم.

وی با اشاره به این که موقعیت استان در درون کشور ناپیداست، گفت: شناسایی
درست استعدادها و توانمندی های استان و معرفی آن ها، محرومیت را از چهره
استان می زداید و استان را در جایگاه واقعی خود قرار می دهد.
امام جمعه شهرکرد گفت: لازمه رفع مظلومیت از استان، به هم پیوستگی و کار جمعی بین ائمه جمعه، مسؤولان و مردم است و تا زمانی که همه متحد و یک صدا نشوند، مشکلات استان حل نخواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام از نشست و گفت و گو با صاحبان نفوذ و معتمدین استان در قالب همایشی بزرگ خبر داد و افزود: در صدد هستیم که همه استان را به هم پیوند زنیم و فکرها، استعدادها، عزم ها و همت ها را هم سو کنیم تا از تک روی ها خودداری شود و محرومیت از چهره استان رخت بربندد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام به احیاء جایگاه حوزه های علمیه استان از نظر
زیر ساخت اشاره کرد و افزود: بر آن هستیم تا با واگذاری زمینی به متراژ صد هکتار، برای ساخت حوزه های علمیه استان اقدام نماییم که این امر، مراحل پایانی خود را طی می کند.

وی بازسازی مساجد استان و استفاده از اینظرفیت را در راستای مسائل فرهنگ استان ضروری دانست و گفت: مساجد استان باید هم از نظر فکری و فرهنگی و هم از نظر ساخت و ساز توسعه پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام از برگزاری جلسات مستمر با ائمه جماعات در راستای عملی کردن احیاء مساجد خبر داد و افزود: ائمه جماعات نقش بسزایی در پویایی مساجد دارند که باید به صورت ویژه به آن نگاه شود.
رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان این که  برنامه محور بودن شرط لازم برای تحقق حماسه اقتصادی مد نظر مقام معظم
رهبری است، گفت: بکوشیم که اقتصاد را به حوزه ها بکشانیم تا موفق شویم و
در این میان نقش آگاه سازی ائمه جمعه غیر قابل انکار است.
حمیدرضا عزیزی،
بحث آب در استان را مهم ترین چالش پیش روی مردم بیان کرد و افزود: طبق قانون هرگونه مجوز انتقال آب، غیر قانونی است مگر آنکه تمام حق آبه ها و روش های انتقال آن به صورت شفاف مشخص باشد.
در پایان این نشست، ائمه جمعه و مجمع نمایندگان استان ضمن ارائه دیدگاه ها و نقطه نظرات خود، حادثه  تروریستی عراق را که منجر به شهادت جمعه از هم استانی هایمان شد را تسلیت گفتند و برای بازماندگان از درگاه خداوند متعال صبر جزیل و برای آن شهدا علو درجات، خواستار شدند.
انتهای خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۱۰:۰۵

27 Dec 2019