۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹
کد مطلب : ۱۰۷۵۸
خطیب جمعه شهرکرد

دانشجویان، سازش ناپذیری با ظلم را در طول تاریخ نشان داده اند و از اصول خود کوتاه نمی آیند

امام جمعه شهرکرد، گفت: دانشجویان غیور و ولایت مدار ایران در تمام عرصه های نظام، استکبارستیزی و سازش ناپذیری خود را نسبت به دشمنان انقلاب نشان داده اند و هیچ گاه از اصول خود کوتاه نیامده اند.
دانشجویان، سازش ناپذیری با ظلم را در طول تاریخ نشان داده اند و از اصول خود کوتاه نمی آیند

به گزارش خبرنگار جهانبین، حجت الاسلام محمدعلی نکونام گلپایگانی در خطبه های نماز جمعه این هفته، سازش ناپذیری و استکبار ستیزی را یک فرهنگ برآمده از متن اسلام دانست و تصریح کرد: کفر ستیزی و مقابله با استکبار از ویژگی های بارز نظام اسلامی و نشأت گرفته از متن و ریشه اسلام است.

وی با بیان اینکه انبیاء و اولیاء الهی هیچ گاه با استکبار سازش نکردند خاطرنشان کرد: اسلام ناب و استکبار هیچ گاه در کنار یکدیگر و در یک مسیر قرار نخواهند گرفت چرا که استکبار به دنبال ظلم و مستعمره کردن ملت ها است اما اسلام با این راه و منش مخالف است.

حجت الاسلام نکونام فخر فروشی ، تسلط استعماری بر ملت ها ، ظلم و ستم بر مردم ، غارت فرهنگ، منافع و دستاوردهای ملت ها را از نشانه های بارز استکبار جهانی برشمرد.

وی با اشاره به ایستادگی های امام خمینی (ره) در برابر مستکبران غربی و شرقی ، انقلاب اسلامی ایران را ثمره مقابله و ایستادگی در برابر استکبار جهانی دانست.

امام جمعه شهرکرد افزود: استکبار ستیزی و مقابله با مستکبرین یک فرهنگ نهادینه شدن و مستحکم در نظام اسلامی است و سازش با دشمنان در انقلاب اسلامی معنا و مفهومی ندارد.

حجت الاسلام محمدعلی نکونام،با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی ، زنده نگه داشتن یاد خدا در لحظه لحظه زندگی، ترک گناه ، انجام واجبات و شکرگذاری نعمت های الهی را موجب تقویت تقوای الهی در انسان دانست.

وی با بیان اینکه شیطان همیشه در کمین انسان است،دل بریدن از ظواهر و مادیات دنیایی و زنده نگه داشتن ارزش های دینی و اسلامی در خود و در نهایت بندگی محض خدای متعال راه مقابله با این شیطان دانست.

وی با تبریک ولادت با سعادت امام محمدباقر (ع) اظهار کرد: دشمنان اسلام و شیعه تلاش می کنند که شیعیان را انسان هایی تهی و تندرو جلو دهند و فرهنگ ولایت و امامت را در جامعه کم رنگ کنند اما بدنند که شیعه زنده و بالنده در برابر مستکبرین ایستاده است.

حجت الاسلام نکونام امامت و ولایت را انوار تابناک عالم هستی دانست و تصریح کرد: ائمه معصومین (ع) انوار تابناک الهی هستند و هیچ کس نمی تواند این نور الهی را خاموش کند چرا که این نور از سوی خداوند متعال است.

وی با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع) پایه ها و ستون ها اسلام را در پنج اصل مهم دانست و گفت: طبق فرموده این امام همام اسلام بر نماز ، زکات ، حج ، روزه و ولایت استوار شده که ولایت افضل ترین و برترین پایه این اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان بابیان اینکه ولایت کلید ورود به همه ی اعمال و پایه های اسلام است تصریح کرد: نماز ، روزه ، حج ، زکات و تمام اعمال و مناسک دینی توسط ولایت سنجیده خواهد شد و عمل بدون ولایت در نزد خداوند نمره قبولی نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه نماز بی ولایت مورد قبول نیست خاطرنشان کرد: اگر نماز با بهترین لحن و صوت و با شکوه و عظمت فراوان خوانده شود اما در آن اعتقادی به ولایت نباشد به یقیین این نماز مورد قبول پروردگار متعال نیست.

حجت الاسلام نکونام ولایت را شرط رسیدن به توحید و خداپرستی دانست و گفت: نه تنها نماز و واجبات دینی بدون ولایت مورد قبول در گاه الهی نیست بلکه راه رسیدن به توحید و خداپرستی نیز از مسیر ولایت می گذرد .

وی ولایت فقیه را ادامه دهنده را ولایت ائمه معصومین بیان کرد و گفت: عالی ترین ، راسخ ترین و رساننده ترین راه به خداوند متعال و امام زمان(عج) راه ولایت فقیه است که به واسطه آن دست ما در دست امام زمان (عج) قرار خواهد گرفت.


حجت الاسلام نکونام با اشاره به آغازه هفته پژوهش و گرامیداشت این روز پژوهش و فناوری را یکی از ضروریت های امروز جمهوری اسلامی ایران دانست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

http://basijnews.ir/political/1392/09/15/index.html:id=13942

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۹:۳۰

2 Jan 2020