۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۲۶۱۷۰
مسئولين تا کي ميخواهند بي تفاوت باشند

با سگ هاي ولگرد چلگرد چه کنيم؟ + تصاوير

جولان آزادانه سگ هاي ولگرد در خيابان هاي چلگرد علاوه بر سلب آرامش مردم باعث به مخاطره افتاده سلامت عمومي مي شود که بايستي هر چه سريعتر نسبت به حل اين معضل اقدام کرد.
به گزارش جهانبین به نقل از کوهرنگ خبر، خيابانهاي شهر چلگرد در تصرف آنها است، کسي هيچ گونه جراتي ندارد در روزهاي برفي و از ساعت 5 بعدظهر ها در شهر چلگرد رفت و آمد کند.

آنها در دسته هاي 10 تا 30 تايي در ورودي شهر، در بازار اصلي و در ورودي هاي مدارس جولان مي دهند، هيچ دانش آموزي نميتواند تنهايي به مدرسه برود چون بيم آن دارد که هر لحظه تيکه پاره شود، بله درست حدس زديد سگ هاي ولگرد، معظلي که اين روزها مردم شهر چلگرد را حرص مي دهد.

جولان آزادانه سگ هاي ولگرد در خيابان هاي چلگرد به معضلي اساسي براي سلب آرامش مردم تبديل شده است.

سگ هاي ولگرد باعث بروز برخي بيماري هاي قابل انتقال بين انسان و حيوان و به مخاطره افتادن سلامت عمومي جامعه است.

همزيستي انسان ها و حيوان ها بعضي وقت ها آنقدر بالا مي گيرد که کوچه هاي شهر به جولانگاه حيوانات بدل مي شود اما اين اتفاق مي تواند تبعات بهداشتي و اجتماعي ناخوشايندي به همراه داشته باشد.

جولان سگ هاي ولگرد در برخي خيابان ها و کوچه هاي چلگرد گلايه هاي فراواني را در بين شهروندان به وجود آورده است که طي تماسي برخي شهروندان با پايگاه خبري کوهرنگ خبر خواهان برطرف شدن اين مشکل شدند.

در تماسي که يکي از شهروندان شهرک عشايري چلگرد با کوهرنگ خبر داشت ضمن ابراز گلايه از مسئولين گفت: مدتي است که تعداد سگ هاي ولگرد در اين منطقه از شهر افزايش يافته است و شاهد رفت و آمد آزادانه اين حيوانات در معابر و خيابان ها هستيم.

وي ادامه داد: حتي بارها شده است که اين حيوان به دانش آموزان حمله کرده است و آنها را مجروح کرده اند.

يکي ديگر از شهروندان شهر چلگرد اينگونه بيان مي کند: شهرداري بايد براي جمع آوري سگ هاي ولگرد چاره اي بينديشد تا مردم از وجود آن ها در شهر واهمه نداشته باشند.

شهروند ديگري مي گويد: رفت و آمد سگ هاي ولگرد موجب آلودگي محيط و هم چنين انتقال بيماري هاي مشترک بين انسان و حيوان مي شود.

وي ادامه مي دهد: جولان سگ هاي ولگرد در شهر نگراني و نارضايتي مردم را موجب شده است.
در اين خصوص يکي از همشهريان با اشاره به بازي کودکان خردسال در بيرون از خانه‌ها و بعضاً تردد اجباري اهالي در ساعتهاي پاياني شب مي‌افزايد: از وقتي که خورشيد غروب مي کند تا صبح سگ هاي ولگرد در کوچه ها و خيابان هاي شهر پرسه مي زنند و از ترس اين سگ ها رفت و آمد مردم پياده با مشکل مواجه شده است.

حضور آزادانه سگ هاي ولگرد در خيابان ها پذيرفتني نيست و انجام اقدامات اساسي در جهت کنترل اصولي اين حيوانات از وظايف کارگروه سلامت شهرستان و شهرداري امري ضروري است.

متأسفانه جولان سگ هاي ولگرد در شب به امري عادي تبديل شده و روزها و حتي در خيابان هاي اصلي شهر نيز به چشم مي خورد که به طور حتم حس ناخوشايندي براي هر فرد به وجود خواهد آورد.

شهروندان هر روز صبح به جاي لذت بردن از هوا و فضاي مناسب،با کيسه هاي در هم دريده زباله روبه رو مي شوند که تعداد زيادي سگ دور آن جمع شده است،

بنا بر اظهارات مردم اين امر به معضل بزرگي تبديل شده که بايستي هر چه سريع تر نسبت به حل آن اقدام شود.

بر اساس بند 15 ماده 55 قانون شهرداري، جلوگيري از شيوع امراض ساريه انساني و حيواني و… و جمع آوري حيوانات بلاصاحب و دفع حيوانات مريض، مزاحم و ولگرد از وظايف شهرداري هاست.

علي اي حال مسئولان دستگاه هاي مسئول بايد با اهتمام بيشتري در راستاي رفع اين مشکل اقدامات اساسي را انجام دهند تا شاهد شهري پاک و زيبا باشيم.

گزارش از همت بدري فرد


 
انتهاي پيام1020ج /610ک
 
 
  • سگهای ولگرد کوهرنگ

    سگهای ولگرد کوهرنگ

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳

ساعت:

۲۱:۲۰:۳۸

21 Sep 2024