۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۲۸۹۳۸
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

سروده های استاد سبزواری در پیشانی اشعار انقلابی همواره خواهد درخشید

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: کاری در خور توجه و ماندگار است که به دل مردم بنشیند و سروده های مرحوم سبزواری تا ابد بر پیشانی اشعار انقلاب می درخشد.
سروده های استاد سبزواری در پیشانی اشعار انقلابی همواره خواهد درخشید
علی گرجی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز ضمن تسلیت در گذشت این شاعر و ادیب انقلابی گفت: استاد حمید سبزواری در واقع پدر شعر انقلاب اسلامی بود.

گرجی خدامحوری، ولایتمداری، روحیه انقلابی و مردمی بودن را از خصوصیات این شاعر فقید برشمرد و افزود: این استاد گرانقدر سال ها زحمت کشید تا انقلاب اسلامی را با شعر و ادب فارسی پیوند دهد تا بتواند این حوزه را نیز در دل انقلاب اسلامی رشد دهد.

گرجی تقدیر و تحسین بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) درباره مرحوم سبزواری را گویای ارزش کار انقلابی و فرهنگی وی دانست و تصریح کرد: امام خمینی(ره) پس از شنیدن ترانه های او درباره آیت الله مطهری فرمودند: «انقلاب ما امروز به چنین سرودها و موسیقی‌هایی نیازمند است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری کار انقلابی را بسیار سخت و عمارگونه توصیف کرد و گفت: امیدواریم همه شعرا و هنرمندان بتوانند نقش خود را درباره انقلاب اسلامی با تخصص و سوز و سوادی که دارند ادا کنند و این شورا آمادگی دارد از دسترنج و هنرها و ایده های این عزیزان در برگزاری مراسم انقلاب اسلامی بهره برد.

به گفته وی کاری در خور توجه و ماندگار است که به دل مردم بنشیند و سروده های انقلابی و ترانه های ماندگار حماسی و دفاع مقدس از آن جمله است.

وی در بخش پایانی سخنانش با تجلیل از مقام شامخ شهداء، درگذشتگان و پیشکسوتان انقلاب اسلامی تأکید کرد: مرحوم سبزواری یاردیرین انقلاب ، امام و رهبری بود که در جای جای وقایع انقلاب ، سروده های او به مبارزات انقلاب ، رنگ و بویی سرشار از احساس می داد.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۰۹:۰۸

26 Dec 2019