کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

سروده های استاد سبزواری در پیشانی اشعار انقلابی همواره خواهد درخشید

26 خرداد 1395 ساعت 11:57

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: کاری در خور توجه و ماندگار است که به دل مردم بنشیند و سروده های مرحوم سبزواری تا ابد بر پیشانی اشعار انقلاب می درخشد.


علی گرجی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز ضمن تسلیت در گذشت این شاعر و ادیب انقلابی گفت: استاد حمید سبزواری در واقع پدر شعر انقلاب اسلامی بود.

گرجی خدامحوری، ولایتمداری، روحیه انقلابی و مردمی بودن را از خصوصیات این شاعر فقید برشمرد و افزود: این استاد گرانقدر سال ها زحمت کشید تا انقلاب اسلامی را با شعر و ادب فارسی پیوند دهد تا بتواند این حوزه را نیز در دل انقلاب اسلامی رشد دهد.

گرجی تقدیر و تحسین بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) درباره مرحوم سبزواری را گویای ارزش کار انقلابی و فرهنگی وی دانست و تصریح کرد: امام خمینی(ره) پس از شنیدن ترانه های او درباره آیت الله مطهری فرمودند: «انقلاب ما امروز به چنین سرودها و موسیقی‌هایی نیازمند است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری کار انقلابی را بسیار سخت و عمارگونه توصیف کرد و گفت: امیدواریم همه شعرا و هنرمندان بتوانند نقش خود را درباره انقلاب اسلامی با تخصص و سوز و سوادی که دارند ادا کنند و این شورا آمادگی دارد از دسترنج و هنرها و ایده های این عزیزان در برگزاری مراسم انقلاب اسلامی بهره برد.

به گفته وی کاری در خور توجه و ماندگار است که به دل مردم بنشیند و سروده های انقلابی و ترانه های ماندگار حماسی و دفاع مقدس از آن جمله است.

وی در بخش پایانی سخنانش با تجلیل از مقام شامخ شهداء، درگذشتگان و پیشکسوتان انقلاب اسلامی تأکید کرد: مرحوم سبزواری یاردیرین انقلاب ، امام و رهبری بود که در جای جای وقایع انقلاب ، سروده های او به مبارزات انقلاب ، رنگ و بویی سرشار از احساس می داد.

انتهای پیام/1022ج


کد مطلب: 28938

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/28938/سروده-های-استاد-سبزواری-پیشانی-اشعار-انقلابی-همواره-خواهد-درخشید

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir