۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۲۲۳۴۸
معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری:

جهاد دانشگاهی، ضریب ماندگاری روستائیان و عشایر در حوزه شغلی و سکونت را بالا ببرد

جهاد دانشگاهی بایستی با تولید علوم و رفع معضلات کشاورزان، موجبات اسکان دایمی روستاییان در شغل و محل سکونت خود را فراهم کند که این امر مستلزم تلاش ملی و بهره گیری از علوم جدید با تکیه بر عزم همگانی انجام پذیر است.
جهاد دانشگاهی، ضریب ماندگاری روستائیان و عشایر در حوزه شغلی و سکونت را بالا ببرد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ایران خبر، خدابخش مرادی معاون سیاسی امنیتی استاندار در دیدار با مسئول جهاد دانشگاهی تهران و مسولان استانی جهاد دانشگاهی، گفت: باور ما این است که جهاد دانشگاهی به عنوان نهال انقلابی در حوزه علم و توسعه، حرکت ویژه ای داشته است. این نهاد، از بدو تشکیل تاکنون حرکت های علمی و دانشگاهی را شتاب دوچندان بخشیده و توفیقات خوبی در زمینه تالیف کتاب، نوآوری ها و اختراعات بدیع به عنوان منبع اهل پژوهش داشته است.

مرادی افزود: خوشبختانه حوزه های ورود جهاد دانشگاهی تهران همسو و مطابق با استان چهارمحال و بختیاری است، چرا که در بحث کشاورزی و صنعت می تواند مشاور و یاری رسان خوبی برای استان ما باشد.

وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری، 20 درصد گردو و بادام کشور را در هر سال تامین می کند، گفت: امروز کشور به دنبال بهره وری بدون آسیب رساندن به منابع ملی و طبیعی است به همین لحاظ از نگاه های جدید علمی برای بالا بردن بهره وری استقبال می شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار، کاهش بهره وری در محصولات، سرمازدگی، آفات و عدم بازاریابی درست را از معضلات کشاورزان استان چهارمحال و بختیاری دانست و گفت: به دلیل همین معضلات، روستاییان به فکر عزیمت دایمی به شهر و همچنین کشاورزان در صدد روی آوردن به مشاغل دیگر اند.

وی گفت: جهاد دانشگاهی بایستی با تولید علوم و رفع معضلات کشاورزان، موجبات اسکان دایمی روستاییان در شغل و محل سکونت خود را فراهم کند که این امر با تلاش ملی و بهره گیری از علوم جدید با تکیه بر عزم همگانی امکان پذیر است.

وی اظهار داشت: هم اکنون انقلاب خوبی در حوزه های علم و کشاورزی در کشور پدید آمده است، از همین رو با استقرار مرکز تحقیقات بادام کشور در چهارمحال و بختیاری و همچنین تشکیل بانک خون بند ناف در شهرکرد، نیازمند همکاری و همراهی جهاد دانشگاهی تهران و دیگر مراکز علمی وابسته به جهاد هستیم و به همین لحاط مسولان استان در این امر استقبال ویژه ای از طرح های زود بازده کشاورزی و  اجرای سیاست های کشاورزی مدرن و مفید می کنند.


انتهای پیام/۱۰۲۴ج/۵۱۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۳۳:۳۷

29 Dec 2019